۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85260637
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰ طرح ورزشی کردستان در دولت سیزدهم به سامان رسید

سنندج- ایرنا- سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۴۰ طرح نیمه‌تمام از جمله زمین‌های ورزشی در استان به سامان رسیده و به زودی سالن ۱۲۰۰ نفری بانه و مجموعه ورزشی حسن‌آباد سنندج هم بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آمنه غلام‌ویسی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش در سنندج،در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره تکمیل طرحهای نیمه‌تمام ورزشی، اظهار کرد: دولت سیزدهم با حجم بزرگی از طرحهای نیمه‌تمام روبروست که در حوزه ورزش کردستان برخی طرحها با بیش از یک دهه قدمت احداث، پنج تا ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دچار فرسودگی شده است.

وی افزود: طرح شاخص سالن ۱۲۰۰ نفری بانه از طرحهای نیمه‌تمامی بود که امسال تکمیل شده و همزمان با سفر دوم رییس جمهور به استان، بهره‌برداری می‌شود.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان ادامه داد: فاز اول مجموعه ورزشی حسن‌آباد سنندج هم تا پایان سال بهره‌برداری و فاز دوم آن نیز سال آینده افتتاح می‌شود.

غلام‌ویسی درباره حمایت از استعدادهای ورزشی کردستان گفت: طرحهای مدونی برای توسعه ورزش استان داریم که بخش مهمی از آن به حوزه ورزش بانوان اختصاص دارد چرا که سهم بانوان در حوزه ورزش قهرمانی و مدال‌آوری کردستان، امسال بسیار پررنگ بود.

وی از ایجاد پارک ورزش بانوان خبر داد و گفت: بیشتر شهرستانها مکان اختصاصی ورزش بانوان ندارد و برای همین در برنامه‌های ورزش و جوانان ایجاد چنین مکانی که تمامی عوامل آن از بانوان هستند در اولویت است تا فعالیتهای ورزشی بانوان آزادانه باشد.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان، با اشاره به فعالیت ۳۳ تیم ورزشی کردستان در لیگ‌های کشوری گفت: از این تعداد ۱۲ تیم بانوان و ۱۱ تیم مردان است که وررش و جوانان جذب حامی بخش خصوصی را با قدرت بیشتری ادامه خواهد داد.

به گفته غلام‌ویسی، بیشتر حمایت‌های بخش خصوصی از تیم‌های کردستانی حاضر در لیگ‌ها بصورت مقطعی است، یادآور شد: به دنبال این هستیم تا با عقد قردادهایی، این حمایاها بصورت بلندمدت باشد.

وی با اشاره به برداشتن قدمهای اساسی در حوزه جدب حامی مالی، اضافه کرد: با همکاری تیم اقتصادی استانداری و ورود شخص استاندار کردستان، شرکت پنجره آسمان و لاستیک بارز، حمایت مالی از تیم‌های استان را آغاز کردند و درصدد تعمیم این حمایت به دیگر صنایع و افزایش تعداد تیمهای ورزشی هستیم.

غلام‌ویسی سرانه فضای ورزشی کردستان را ۷۰ صدم متر اعلام کرد و افزود: این آمار در کشور ۸۰ صدم متر است و ۳۰ طرح عمرانی نیمه‌تمام در استان وجود دارد که برای اتمام آن چهار هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است و در صورت بهره‌برداری از این طرحها، سرانه ورزشی کردستان افزایش خواهد یافت‌.

به گفته سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان، با فعالیت قرارگاه سازندگی استان، ۱۰۰ زمین چمن ورزشی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

اجرای ۴۰۰ برنامه در هفته تربیت‌بدنی و ورزش

غلام‌ویسی درباره برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی و ورزش گفت: ۴۰۰ برنامه فرهنگی، ورزشی و عمرانی در طول این هفته به اجرا در می‌آید.

وی ادامه داد: ۶ طرح از جمله پنج زمین چمن ورزشی با ۱۰۰ میلیارد ریال در استان همزمان با این هفته بهره‌برداری می‌شود.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان اظهار کرد: مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیدار با خانواده شهدای ورزشکار و پیشکسوتان ورزشی از جمله برنامه‌های دیگر این هفته است.

وی با قدردانی از فعالیتهای سازنده خبرنگاران و اصحاب رسانه کردستان، نقش این قشر را در پیشبرد اهداف ورزشی استان بسیار موثر قلمداد کرد و گفت: راه‌اندازی رسانه ورزش کردستان از برنامه‌هایی است که قرار است عملی شود.

کمبود نیرو مساله‌دیگری بود که غلام‌ویسی به آن اشاره کرد و گفت: در حوزه‌های بانوان، جوانان و خدمات کمبود نیرو داریم که در صورت صدور مجوز ، اقدام به استخدام می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha