رئیس سازمان نوسازی مدارس: ۳۷۰ هنرستان در دست ساخت داریم

بهارستان - ایرنا - معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: هم اکنون ۳۷۰ هنرستان در دست ساخت داریم که خیران فعالیت و نقش بسزایی در آنها دارند.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا خان محمدی روز سه شنبه در آیین افتتاح هنرستان خیرساز شهرستان بهارستان افزود: هم اکنون بیش از هفت هزار و ۳۰۰ هنرستان فعال در کشور وجود دارد که در سال‌های آینده شاهد جهش سرانه‌های آموزشی خواهیم بود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تأسیس تعاونی و ورود به بازار کار توسط دانش‌ آموزان هنرستانی خاطرنشان کرد: هنرستان از ویژگی بسیار بالایی برخوردار است و بازار کار خوبی در حوزه فنی وجود دارد.

وی با بیان اینکه پنج هزار مترمربع فضای آموزشی در کشور در دست ساخت است، اظهار داشت: با استانداردهای آموزشی فاصله بسیاری داریم که حمایت همه جانبه دولت و خیران را می‌ طلبد و مدارس کشور با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان تجهیز شده است.

خان‌محمدی به وجود ۱۰۰ هزار مدرسه در کشور اشاره و اضافه کرد: حدود ۱۰ هزار مدرسه در دست ساخت داریم که با رشد جمعیت دانش آموزی و استانداردها فاصله بسیاری وجود دارد.

این مسئول تاکید کرد: با همه کمبودها، مدرسه‌سازی در کشور جانی تازه گرفته است که شهرستان بهارستان با رشد ۸۰ درصدی در فضاهای آموزشی به نقطه استاندار نزدیک می شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور  با اشاره به کارهای بزرگ خیران مدرسه‌ساز در کشور اظهار داشت: بخشی از مدارس در جنگ تحمیلی از بین رفت ولی درس معرفت و استکبار ستیزی در زمان جنگ تحمیلی منجر به حضور خیران مدرسه ساز در جامعه شده است.

فرماندار بهارستان: توجه به مهارتهای فنی و حرفه ای از الویتهای نظام است

فرماندار بهارستان نیز در آیین بهره برداری از این مدارس، توجه به مهارتهای فنی و حرفه ای را یکی از اولویت های نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: تأمین نیازهای مدارس و ارائه خدمات بهتر آموزشی با مشارکت های مردمی امکان پذیر می شود.

عبداله نوحی ادامه داد: با وجود احداث مدارس مصوب سفر رئیس جمهور و مدارس خیرساز، هنوز فاصله معناداری با استانداردهای آموزشی داریم و در تلاش هستیم با بهره برداری از این مدارس، بخشی از کمبودهای سرانه های آموزشی مرتفع شود.

وی با توصیه دانش آموزان به علم آموزی، تربیت نسل در تراز جمهوری اسلامی را یکی از مواردی عنوان کرد که باید به آن توجه جدی شود.

به گزارش ایرنا، افتتاح ۲ هنرستان با حضور معاون عمران و آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، رئیس مجمع خیران مدرسه ساز کشور، جمعی از خیران و مسئولا شهرستان بعد از دستور رئیس جمهور برای احداث ۱۰ مدرسه ۱۵ کلاسه در بهارستان که زنگ مهر در یکی از این مدارس توسط ایشان نواخته شد، نوبت به بهره برداری از هنرستان در این شهرستان رسید.

عملیات اجرایی احداث هنرستان های خیرساز امیررضا توسلی و کریمی زندی ۱۳ سال پیش آغاز شده بود که با مشارکت خیران نیک اندیش و سازمان نوسازی مدارس کشور باهمت دولت سیزدهم تکمیل، تجهیز و راه اندازی شده است.

بهارستان با جمعیت بیش از ۷۵۰ هزار نفر و ۲ بخش بوستان و گلستان در جنوب غربی استان تهران یکی از شهرستانهای پر تراکم به لحاظ جمعیتی با کمترین وسعت جغرافیایی در کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha