آذربایجان‌غربی آماده پذیرش سرمایه‌گذاران در بخش پسماند است

ارومیه - ایرنا - مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به ظرفیت‌های بخش پسماند، آماده پذیرش سرمایه گذاران بخش خصوص هستیم و مقدمات این امر را نیز فراهم می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر جوان‌کیا روز سه‌شنبه در جلسه مدیریت پسماند آذربایجان غربی اظهار کرد: مدیریت بخش پسماند یکی از مواردی است که نیاز به یاری مردم و همکاری آحاد افراد جامعه دارد و علاوه بر فرهنگسازی در تولید و مصرف آن، باید اقدامات زیرساختی نیز برای این امر تعریف شود.

وی با بیان اینکه باید برای توسعه بخش بازیافت از سرمایه گذاران بهره‌مند شد، افزود: آماده جذب سرمایه گذاری در زمینه پسماند هستیم تا شاهد توسعه بخش بازیافت در آذربایجان‌غربی باشیم که سود آن برای سرمایه گذار و جامعه باشد.

وی با اشاره به جزئیات سرمایه گذاری در این بخش اضافه کرد:جذب سرمایه‌گذاران در خصوص مدیریت پسماند یکی از اصول کاری در این راستاست بنابراین زمینه آن باید توسط نهادهای مسوول در سریع ترین زمان ممکن فراهم شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و شهرداری‌ها از متولیان این امر در راستای مدیریت پسماند صنعتی هستند که اقدامات لازم را طبق قوانین مصوب باید انجام دهند که یکی از روش‌ها برنامه‌ریزی برای تفکیک زباله از مبدا است.

جوان کیا با اشاره به ملزومات فرهنگ مدیریت پسماند در شهر گفت: در زمینه مدیریت پسماند شهری نیاز به فرهنگ سازی و بسته تشویقی برای خانواده‌هاست تا در کنار دوست‌داران طبیعت، تمامی جامعه همراه این طرح شوند.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از آلودگی زمین در محیط دفن پسماند افزود: در خصوص سایت دفن زباله شهرستان‌های جنوب استان به خصوص شهرستان بوکان باید دقت بیشتری داشت که اطراف محیط‌های دفن پسماند باید فضای سبز نیز احداث شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha