۹۱۷ طرح عمرانی خراسان شمالی قابل واگذاری به بخش خصوصی است

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: ۹۱۷ پروژه ۵۰ دستگاه استان در سامانه بازار الکترونیک طرح های عمرانی و سرمایه گذاری زیرساختی دولت ثبت شد و قابل واگذاری به بخش خصوصی است.

مرتضی بهزادفر روز چهارشنبه در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تمامی اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان در سال ۱۴۰۱ جذب شد.

وی تصریح کرد: ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی در سال گذشته مصوب شد که ۸۰ درصد از این میزان تخصیص یافت و با تلاش مدیران تمامی منابع تخصیص یافته جذب شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: امید است با تلاش مدیران، امسال هم تمامی اعتبارات عمرانی استان جذب شود و منابعی در این خصوص به خزانه دولت برگشت نخورد.

وی بیان کرد: امسال بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال منابع اعتباری تملک دارایی و سرمایه ای استان مصوب شده است و انتظار می رود که دستگاه های اجرایی به مبادله موافقت نامه ها سرعت دهند.

بهزادفر خاطرنشان کرد: تاکنون ۹۳ درصد از مبادله موافقت نامه های دستگاه های اجرایی استان انجام شده و مابقی هم در کوتاهترین زمان انجام می شود.

توزیع ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح های اولویت دار

وی افزود: امروز و در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان، اعضای این شورا با توزیع ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار استانی برای اجرای پروژه های عمرانی اولویت دار استان موافقت کردند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: این میزان اعتبار برای اجرای ۱۲ پروژه اولویت دار استان میان دستگاه های مختلف استان توزیع می شود.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست و اقتصاد این استان متکی بر صادرات پتروشیمی است و نیاز است تا دیگر بخش ها نیز تقویت شود.

خراسان شمالی ۱.۱ درصد از جمعیت کشور را دارد و سهم استان از منابع و اعتبارات استانی در کشور ۲.۶ درصد است که این اعتبارات بیش از ۲ برابر نسبت جمعیتی جذب می شود.

خراسان شمالی از استان های شمال شرق کشور محسوب می شود که یک میلیون نفر جمعیت دارد و در ۲۴ شهر و حدود یک هزار روستا سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha