نباید نگران ردشدن مقالات خود در جوامع بین‌المللی باشیم/باید آزادانه حق مظلوم را فریاد زد

تهران- ایرنا- نخبه کشورمان که با رهبری نیز دیدار داشت، برای مقابله با هجمه‌های کشورهای زورگو و رژیم‌های جعلی مثل رژیم صهیونیستی، ایجاد یک پدافند غیرعامل را ضروری دانست و تاکید کرد اگر ما یک رفتار منطقی و عکس‌العمل درستی نسبت به قضایای فلسطین داشته باشیم، نباید نگران رد شدن مقالات علمی‌ خود در جوامع بین‌المللی یا در برخی کنفرانس‌های علمی باشیم.

حامد رفیعی، عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران و یکی از نخبگانی که روز سه شنبه ۲۵ مهر ماه با رهبر معظم انقلاب دیدار و در حضور ایشان سخنانی را بیان کرد، در خصوص بیانات و توصیه های ایشان در مورد موضوع فلسطین در گفت وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا اظهار داشت: همه ما نسبت به اتفاقاتی اینچنینی که در غزه، فلسطین و دیگر کشورهای مظلوم رخ می‌دهد، احساس رنج می‌کنیم اما متاسفانه می‌بینیم که هیچ اقدام عملی شایسته‌ای از طرف قشر به اصطلاح روشن‌فکر جامعه ما تا به حال انجام نشده یا کم انجام شده است. جامعه دانشگاهی و جامعه نخبگانی ما لازم است که در این زمینه هوشیار باشد و قلم بزند و مهم‌تر از همه این‌ها لازم است که یک پدافند غیرعامل در مقابل هجمه‌های کشورهای زورگو و رژیم‌های جعلی مثل رژیم صهیونیستی داشته باشد.

نباید نگران ردشدن مقالات خود در جوامع بین‌المللی باشیم/باید آزادانه حق مظلوم را فریاد زد

این نخبه اقتصاد کشاورزی در خصوص اینکه چه زمانی می‌تواند این اتفاق رخ دهد، گفت: وقتی بدنه جامعه مستحکم باشد، این اتفاق رقم می‌خورد و چه موقع این بدنه جامعه مستحکم می‌شود؟ وقتی جامعه نخبگانی به حل مسائل کشور خود و کشورهای مظلوم در برابر کشورهایی مثل آمریکا و کشورهای غربی روی بیاورد.

وی افزود: اگر ما منفعلانه برخورد کنیم، باعث به‌ وجود آمدن رخنه‌های مختلف در کشور می‌شود. یک رسالت کوتاه‌مدتی ما داریم و آن رسالت کوتاه‌مدت این است که نسبت به این بی‌عدالتی‌ها و کشتارها در یک کشور مظلوم بی‌تفاوت نشویم.

رفیعی ادامه داد: جدای از این، ممکن است نگران این باشیم که اگر ما ورود کنیم، در فلان کشور دیگر مقالات ما را نخواهند پذیرفت و این غیرقابل انکار است. متاسفانه بیشتر نشریات معتبر بین‌المللی از همین رژیم‌ها و کشورها هستند و اگر ما یک رفتار منطقی و عکس‌العمل درستی نسبت به این قضایا داشته باشیم، نباید نگران باشیم که در جوامع بین‌المللی، در فلان کنفرانس یا در فلان مجله علمی مقالات ما شاید مورد پذیرش قرار نگیرد. باید آزادانه نظراتمان را بیان کنیم و مهم این است که در تمام این مسائل حق مظلوم را فریاد بزنیم.

نباید نگران ردشدن مقالات خود در جوامع بین‌المللی باشیم/باید آزادانه حق مظلوم را فریاد زد

وی همچنین در خصوص راهکاری بلندمدت در مواجهه با این کشورها و هجمه‌های آنها گفت: در مقابل باید فضاهای نفوذ آنها در کشورهایی مثل ما و کشورهای دیگری که در راستای اهداف این کشورهای زورگو حرکت نمی‌کنند، ببندیم. چطور این کار ممکن است؟ با ایجاد یک پدافند غیرعامل، با تحقیقات کاربردی و رفع نیازهای کشور و حداقل کردن وابستگی به این کشورها تا اهرم فشار از آن‌ها گرفته شود و ما بتوانیم آن‌ها را تحت فشار قرار دهیم. این وظیفه همه ماست و حتما هم در این مسیر مخصوصا جامعه نخبگانی باید قلم بزنند و کما اینکه می‌زنند.

نباید نگران ردشدن مقالات خود در جوامع بین‌المللی باشیم/باید آزادانه حق مظلوم را فریاد زد

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه 25 مهر ماه و در دیدار با نخبگان کشور، با اشاره به اینکه علما و دانشمندان نباید پُرخوری ستمگر و گرسنگی ستمدیده را تحمل بکنند نسبت به حوادث غزه واکنش نشان دادند و گفتند: امروز در قضیه‌ غزه، این واکنش بر دوش همه‌ ما وجود دارد. باید واکنش نشان بدهیم. عده‌ای گرسنه‌اند، عده‌ای زیر بمباران‌اند، عده‌ای دارند صد تا صد تا به شهادت می‌رسند. عالم، چه عالم دانشگاه، چه عالم حوزه باید تلاش کند حق را بشناسد و در کنار حق بایستد. نگاه‌کردن بی‌تفاوت برای عالم و دانشمند جایز نیست.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کردند: چنانچه جنایت رژیم صهیونیستی ادامه یابد، مسلمانان و نیروهای مقاومت بی‌تاب می‌شوند و دیگر کسی نمی‌‎تواند جلوی آن‌ها را بگیرد.

ایشان افزودند: این را بدانند و دیگر توقع نکنند که نگذارید فلان گروه، فلان کار را انجام دهد چون کسی نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد وقتی بی‌تاب شدند. این واقعیتی است که وجود دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیان کردند: البته رژیم صهیونیستی هر کاری بکند، نمی‌تواند شکست مفتضحانه‌ای که در این قضیه خورد را جبران کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه رژیم غاصب صهیونیستی باید محاکمه شود، گفتند: در قضیه فلسطین آنچه که جلوی چشم همه دنیاست، جنایت نسل‌کشی رژیم غاصب است؛ این را همه دنیا مشاهده می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha