حقوقدان عراقی: دادگاه کیفری بین‌المللی عاملان جنایت در بیمارستان غزه را محاکمه کند

بغداد - ایرنا - قاضی «حیدرحنون» رئیس سازمان مبارزه با فساد وابسته به دولت فدرال عراق خواستار محاکمه عاملان جنایت در بیمارستان المعمدانی غزه توسط دادگاه کیفری بین المللی شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، قاضی «حیدر حنون» امروز در تجمع کارمندان سازمان مبارزه با فساد وابسته به دولت فدرال عراق که در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه برگزار شد، گفت: قضیه فلسطین برای مردم عراق یک مساله ایدئولوژیک و ملی است که آن را نمی توان از وجدان عراقی ها جدا کرد.

وی تاکید کرد که تحقق آرزوی مردم فلسطین برای تشکیل کشوری به پایتختی قدس شریف امری حتمی است و مبارزه فلسطینی ها علیه اشغالگران به پیروزی آنها منجر خواهد شد.

حنون با ابراز تاسف از اینکه سازمان‌های بین‌المللی حقوقی از جمله دادگاه کیفری بین المللی بر اساس منافع ابرقدرت‌ها تصمیم می گیرند و عدالت را در قبال مظلومان در نظر نمی گیرند، افزود: معیارهای عدالت بر اساس معیارهای ذهنی و شخصی ابرقدرت ها تحریف می شود.

وی ادامه داد: مایه تاسف و شرمساری برای سازمان هایی است که ادعا می کنند که حقوق بشر را در نظر می گیرند، عدالت را محقق و با محاکمه جنایتکاران، حقوق تضییع شده مظلومان را به آنها بازمی گردانند.

رئیس سازمان مبارزه با فساد عراق اظهار داشت که این کشور در همبستگی با ملت فلسطین، به عنوان یک ملت و دولت در کنار آنها ایستاده است و با آرمان سرنوشت‌ساز آنها اعلام همبستگی می‌کند.

ادارات، نهادها، مدارس و دانشگاههای عراق امروز در محکومیت جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در هدف قراردادن بیمارستان المعمدانی غزه و اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین شاهد برگزاری اجتماع کارکنان، کارمندان، دانش آموزان و دانشجویان عراقی در این مکان ها بود.

مردم عراق طی روزهای اخیر با برگزاری تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف این کشور ضمن محکوم کردن حملات وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، همبستگی خود را با فلسطینی ها در مقابله با اشغالگران صهیونیست اعلام کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha