تخصیص ۴۹۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر اول رییس جمهور به منابع طبیعی کردستان

سنندج- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: سفر نخست رییس جمهور به استان، در حوزه منابع طبیعی ۲ مصوبه با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار داشت که تا کنون ۲۰ درصد آن معادل ۴۹۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

بهزاد شریفی پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از مصوبات این سفر، اجرای عملیات آبخیرداری و آبخوانداری با ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار بود که ۴۲۰ میلیارد ریال آن معادل ۱۹ درصد تخصیص یافت و طرح نیز ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: مصوبه دوم هم تامین تجهیزات یگان حفاظت و اطفای حریق بود که ۳۰۰ میلیارد ریال برای آن مصوب شد که ۷۰ میلیارد ریال یعنی ۲۳ درصد تخصیص یافته و دارای ۲۵ درصد پیشرفت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اضافه کرد: به منظور حفظ منابع پایه به عنوان بستر حیات و توسعه پایدار و پشتوانه امنیت غذایی، در دور دوم سفر رییس جمهور ۶۰۰ میلیارد ریال برای احداث ساختمان حفاظتی و پایگاه اطفاء حریق با بالگرد در مرکز استان جهت پشتیبانی از اقدامات حفاظتی و حمایتی، د درخواست شده است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دور نخست سفر خود ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ به استان کردستان سفر کرد، رییس جمهور قرار است در دور دوم سفرهای استانی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته یعنی ۱۱ و ۱۲ آبان مهمان مردم کردستان باشد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفر دیگری برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرده بود و سفر روز پنجشنبه سومین سفر وی در کمتر از ۱۸ ماه محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha