چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان کشور پرداخت شد

کرج - ایرنا - معاون اداره کل اعتبارات بانک کشاورزی کشور اعلام کرد: چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای سال جاری تاکنون درحوزه مکانیزاسیون کشاورزی کشور توسط این بانک پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «جعفر داوودی» روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی مدیران فناوری مکانیزه استان های سراسر کشور که در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور مستقر در کرج برگزار شد، با بیان اینکه برای سال جاری در کل ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در نظر گرفته شده است، افزود: از این میزان ۴۰ هزار میلیارد ریال به استان ها تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه در کشاورزی همیشه دیدگاه حمایتی بانک وجود دارد، اظهار کرد: مطابق با سیاست های وزارتخانه در بحث مکانیزاسیون و بذور گواهی شده محدودیتی نداریم و به رغم اینکه محدودیت و تعهدی به بانک مرکزی داریم که از یک عددی فراتر نرویم ولی این ۲ بخش ویژه دیده می شود و اعتبار آن تامین و پرداخت می شود.

داوودی با اشاره به اینکه در سال های گذشته یارانه ای برای این بخش ها تخصیص پیدا می کرد، گفت: امسال این بخش ها یارانه ندارند و با نرخ کامل شورای پول و اعتبار پرداخت می شود ولی مزیتی که دارد این است که کشاورز بدون هیچگونه سپرده گذاری و فقط با طی مراحلی که به تایید وزارت جهاد کشاورزی برسدو از سوی آن ها معرفی شوند تسهیلات به آن ها ارایه می شود.

وی افزود: سیاست انقباضی که بانک مرکزی امسال بر روی پرداخت ها اعمال می کند که نه فقط برای بخش کشاورزی بلکه برای تمام بخش هاست ولی این فشار بر روی بانک کشاورزی بیشتر است زیرا بهره برداران ما خاص و ویژه هستند و بیشتر توان سپرده گذاری کشاورزی ندارند.

داوودی خاطرنشان کرد: محدودیت پرداختی که بانک مرکزی اعمال می کند مقداری ما را در ارایه وظایف با چالش مواجه می کند ولی تدابیری اندیشیده شده تا این موضوع نیز مدیریت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha