۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85265169
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هزار و ۳۷۵ بیمار «سخت‌درمان» در جنوب خراسان رضوی شناسایی شدند+فیلم

گناباد-ایرنا- رییس اداره بیمه سلامت شهرستانهای گناباد و بجستان گفت: یک هزار و ۳۷۵ بیمار سخت درمان از ابتدای تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بیمه سلامت (مهرماه سال گذشته) تاکنون در این شهرستانها واقع در جنوب خراسان رضوی شناسایی شده‌اند.

حسین رجایی روز شنبه به مناسبت هفته بیمه سلامت در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج برای ارایه خدمات بهینه به این بیماران را از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم ذکر کرد و افزود: این بیماران بعد از نشان گذاری لازم از تخفیف در ارایه خدمات درمانی بهره مند می‌شوند.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۰۷ بیماری خاص و سخت درمان ۵۱ بیماری تاکنون در سامانه های نشان بیمه سلامت نشان گذاری شده است و از ابتدای سالجاری تاکنون ۳۱۰ بیمار سخت درمان در شهرستانهای گناباد و بجستان اسناد درمانی خود را جهت پرداخت به بیمه سلامت تحویل داده و تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال از تخفیف در هزینه های درمانی برخوردار شده اند.

رییس اداره بیمه سلامت گناباد و بجستان بیماری دیابت را بیشترین تعداد این بیماران خاص در این شهرستانها برشمرد و تصریح کرد: انسولین به عنوان پر هزینه ترین داروی مربوط به بیماران خاص و سخت درمان به صورت رایگان برای این بیماران تامین می شود.

وی اظهار کرد: بیمه سلامت برای تامین داروی انسولین بیماران دیابت شهرستانهای گناباد و بجستان طی ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۹ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال پرداخت کرد.

رجایی خاطر نشان کرد: تامین داروی فاکتور هشت دیگر داروی پر هزینه برای بیماران خاص در شهرستانهای گناباد و بجستان به شمار می رود که پرداخت آن برای بیماران زیر پوشش بیمه سلامت به طور کامل رایگان است، این اداره کل هفت میلیارد و ۵۰ میلیون ریال برای تامین این دارو طی همین مدت پرداخت کرد.

وی افزود: دیگر رویکردهای بیمه سلامت پرداخت به روز هزینه های این بیمه به موسسه های طرف قرارداد در شهرستانهای گناباد و بجستان است و از مجموع افزون بر ۸۰ میلیارد ریال که ماهانه در این بخش پرداخت شده ، ۴۰ الی ۴۵ میلیارد ریال آن مربوط به بیماران بستری در بیمارستانها و بقیه داروخانه ها و سایر مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستانها تشکیل می دهد.

رییس اداره بیمه سلامت گناباد و بجستان اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری در بخش بستری را از دیگر خدمات بیمه سلامت برشمرد و گفت: در سال گذشته افزون بر ۲ میلیارد ریال و از ابتدای امسال تاکنون ماهانه حدود پنج میلیارد ریال هر ماه پرداخت شده است.

رجایی دیگر دستاورهای دولت سیزدهم را پوشش بیمه ای زوجین و مادران باردان و فرزندان آنها در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ذکر کرد و افزود: ۲۴ خدمت جراحی و اصلی ناباروری و خدمات آزمایشگاهی به این دسته افراد ارائه می شود و ۱۴۶ نفر در مناطق شهری و روستایی شهرستانهای گناباد و بجستان از این خدمات بهره مند شدند.

بیش از ۶۱ هزار و ۲۰۰ نفر در شهرستانهای گناباد و بجستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

۲۹ مهرماه تا پنجم آبان ماه به عنوان هفته بیمه سلامت در کشور نامگذاری شده است.

شهرستانهای گناباد و بجستان به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha