۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۸:۲۷
کد خبر: 82196138
T T
۰ نفر
بيمه ها 190 ميليارد ريال به دانشگاه علوم پزشكي گناباد بدهكارند

گناباد-ايرنا- رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني گناباد از بدهي 190 ميليارد ريالي بيمه ها به اين دانشگاه خبر داد و گفت:اين بدهي مربوط به حق بيمه بخشهاي مختلف از تيرماه سال گذشته تا كنون است.

دكتر رضا احمدي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه از اين ميزان بدهي110 ميليارد ريال مربوط به بيمه سلامت و بقيه ساير بيمه ها است، اظهار كرد: از محل اعتبارهاي داخلي دانشگاه علوم پزشكي گناباد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مبالغي تا پايان آذرماه سال گذشته بابت مطالبات به پزشكان، ماماها و مراكز بهداشتي و درماني تحت پوشش در اين شهرستانها پرداخت شد.
دكتر احمدي گفت: تسويه نشدن اين مطالبات، موجب بروز مشكلات و محدوديت هايي در روند پرداخت حق و حقوق پزشكان، ماماها و ديگر بخش هاي بهداشت و درمان گناباد و بجستان شده است.
وي گفت: همچنين اين مساله موجب بروز چالشها و مشكلاتي براي دانشگاه علوم پزشكي گناباد براي ارائه خدمات مطلوب به مردم مي شود و اعتبارهاي زيادي كه بايد سالانه صرف ساخت و توسعه مراكز بهداشتي و درماني شود بابت پرداخت مطالبات معوقه به پزشكان هزينه مي شود.
وي از بيمه ها خواست با دغدغه و اهتمام بيشتر، موضوع پرداخت بدهي هاي خود را به اين دانشگاه را پيگيري و آن را تسويه كنند.
حدود 1400 دانشجو در 22 رشته و مقطع تحصيلي در دانشكده هاي پزشكي، پيراپزشكي، بهداشت و پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشكي گناباد مشغول تحصيل هستند.
حدود 120 هزار نفر جمعيت شهرستانهاي گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوي زيرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشكي گناباد قرار دارند.
استان خراسان رضوي داراي چهار دانشگاه علوم پزشكي گناباد، سبزوار، تربت حيدريه و مشهد و دو دانشكده پزشكي نيشابور و تربت جام است.
2095/6012