مقام ارمنی: در انتظار موضع‌گیری باکو در مورد بیانیه گرانادا هستیم

تهران - ایرنا - معاون وزیر امور خارجه ارمنستان به خبرنگاران گفت که ایروان در انتظار موضع‌گیری علنی باکو در مورد بیانیه گرانادا و پذیرش یا نپذیرفتن مفاد آن است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای خبری "نیوز" ارمنستان نوشت که واهان کستانیان روز گذشته با اعلام دریافت پیشنهادهای جمهوری آذربایجان اظهار داشت: ما هنوز پیشنهاد مکتوب جدیدی ارائه نکرده ایم و ضمن آنکه مشغول آماده سازی پاسخ هایمان هستیم، صبر می کنیم تا طرف آذربایجانی در مورد بیانیه گرانادا و اینکه مفاد آن مورد پذیرششان است یا خیر، به صورت علنی موضع گیری کند.

این مقام ارمنستانی در مورد تاریخ دیدار آتی سران دو کشور در بروکسل گفت: برای آنکه تاریخ دقیق دیدار بروکسل تعیین شود لازم است تا جمهوری آذربایجان در بدو امر مشارکت خود را اعلام کند. پس از آن می توانیم تاریخ دقیق این دیدار را تعیین کنیم.

چندی پیش، دستیار رئیس جمهوری آذربایجان به دنبال عقب نشینی الهام علی‌اف رئیس جمهوری این کشور از حضور در مذاکرات سه جانبه گرانادا با نخست وزیر ارمنستان و با وساطت اروپا، اعلام کرد که باکو از روند این مذاکرات حمایت می‌کند.

حکمت حاجی‌اف گفت: باکو از روند سه جانبه بروکسل و برنامه صلح منطقه‌ای در فرمت ارمنستان، جمهوری آذربایجان و اتحادیه اروپا که از سوی شارل میشل رئیس شورای اروپا تسهیل شده، حمایت می‌کند.

دستیار علی‌اف تاکید کرد: به علت اقدامات مغرضانه و سیاست نظامی سازی فرانسه که به طور جدی صلح و ثبات منطقه‌ای را در قفقاز جنوبی تضعیف می‌کند و سیاست کلی اتحادیه اروپا در قبال منطقه را به خطر می‌اندازد، جمهوری آذربایجان تصمیم به حاضر نشدن در نشست گرانادا گرفت.

وی علت دیگر این غیبت باکو در این نشست را بی‌توجهی به درخواست جمهوری آذربایجان برای مشارکت ترکیه در نشست پنج جانبه عنوان کرد.

در بیانیه گرانادا که به امضای نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نیز رسیده است، ایروان تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را به رسمیت شناخته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha