احکام اعضای هیات بازرسی انتخابات استان تهران ابلاغ شد

تهران بزرگ - ایرنا - احکام اعضای هیات بازرسی انتخابات استان تهران بنابه پیشنهاد استاندار و تایید وزارت کشور صادر و ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا، اسدالله تقی زاده مدیرکل دفتر بازرسی و امور حقوقی استانداری تهران روز یکشنبه در حاشیه جلسه هیات بازرسی انتخابات استان تهران گفت: احکام اعضای هیئت بازرسی انتخابات استان تهران ابلاغ شد و براین اساس شادمهری مدیرکل اداری و مالی استانداری، قاسمی معاون اداره کل بازرسی، بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان و کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بعنوان اعضای هیات بازرسی انتخابات استان تهران تعیین شدند.

وی در این جلسه با بیان‌ اینکه بازرسان انتخابات وظیفه ای سنگین برعهده دارند، تاکید کرد: وظیفه هیات بازرسی محدود به روز رای گیری نبوده و از ابتدای شروع فرآیند اجرایی انتخابات تا پایان اعلام نتایج ادامه خواهد داشت.

تقی زاده ادامه داد: ارائه گزارش سریع تخلفات تبلیغاتی کاندیداها از سوی بازرسین به هیأت‌های بازرسی شهرستان ها و استان تهران ضروری و این مهم را از وظائف اصلی بازرسین انتخابات برشمرد.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان‌تهران افزود: محدودیتی در تعیین بازرس در شعب و صندوق‌های اخذ رأی وجود ندارد و به تناسب اهمیت شعب اخذ رأی، تصمیم گیری می‌شود و براین اساس پیش بینی تامین هشت هزار بازرس و سربازرس وظیفه بازرسی از انتخابات را در استان بر عهده خواهند داشت.

تقی زاده همچنین بر عدم دخالت بازرسین در امور اجرایی تاکید کرد و گفت: حساسیت و دقت نظر بیشتر بازرسی بسیارضروری است و هیچ یک از بازرسین و سربازرسین در فرآیند بازرسی انتخابات حق اعمال سلیقه های فردی خود را ندارند.

وی همچنین از برنامه ریزی برای آموزش بازرسین و سربازرسین انتخابات در استان تهران خبر داد و یادآور شد: با هماهنگی‌های صورت گرفته دوره آموزشی ویژه بازرسین و سربازرسین انتخابات را در دستور کار داریم.

مدیرکل دفتر بازرسی و امور حقوقی استانداری تهران با بیان اینکه وظیفه داریم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث اجرای سلامت انتخابات و حفظ حدود و شئون رقابت پرشور انتخاباتی در تراز نظام و انقلاب اسلامی در استان تهران عمل کنیم و از تمامی شهروندان استان تهران درخواست کرد تا گزارش تخلفات انتخاباتی نامزدها را به هیأت بازرسی استان و در شهرستان‌ها نیز به واحدهای بازرسی مستقر در فرمانداری‌ها گزارش و اعلام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha