تمام مطالبات گندم‌کاران استان کرمانشاه پرداخت شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به مطالبه ۲۹ هزار میلیارد ریالی گندمکاران استان، گفت: تمام مطالبات کشاورزان گندم‌کار استان پرداخت شد.

«علی ملکشاهی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه امسال بیش از ۸۰۶ هزار تن گندم از کشاورزان استان کرمانشاه خرید تضمینی شده است؛ افزود: این میزان گندم با قیمت هر کیلو ۱۵۰ هزار ریال بیش از ۱۲۱ هزار میلیارد ریال خریداری شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: کرمانشاه امسال به لحاظ خرید تضمینی گندم رتبه چهارم را کسب کرده و علاوه بر تامین گندم مورد نیاز می تواند با برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، بخشی از نیاز سایر استان های کشور را نیز تامین نمایید.

ملکشاهی از پیگیری های استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی کرمانشاه تقدیر کرد.

به گزارش ایرنا، کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha