پولادگر: فدراسیون بدمینتون برای کسب مدال در آسیا برنامه‌ریزی کند

تهران- ایرنا- معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: نوبت این است که بدمینتون ایران در سطح آسیا مدال بگیرد. البته قدرت‌های بزرگ بدمینتون دنیا در آسیا حضور دارند اما باید برنامه‌ریزی داشت.

به گزارش ایرنا، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون بدمینتون امروز (یکشنبه) با حضور محمد پولادگر معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، مهین فرهادی‌زاد نائب رئیس کمیته ملی المپیک، محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون، فرهادی مدیرکل دفتر امور مشترک، فریبا مددی نائب رئیس فدراسیون، فرشاد نصرتی دبیر فدراسیون و سایر اعضای فدراسیون، علی خسروی مسئول امور هماهنگی با فدراسیون‌های ورزشی در شهرداری تهران و نماینده شهرداری در مجامع ورزشی، مقدم‌منش نماینده ورزش دانشگاهی و اعضای هیئت‌های استان‌ها در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

محمد پولادگر ابتدا توضیحاتی را در رابطه با نحوه ارائه حسابرسی هیئت‌های بدمینتون‌های سراسر کشور ارائه داد. وی گفت: هیئت‌ها مستقل هستند و طبق برنامه باید گزارش مالی ارائه بدهند. کسی که به عنوان رئیس هیئت بدمینتون یک استان فعالیت می‌کند باید بداند حتی اگر هیچ پولی هم از فدراسیون دریافت نکند و از جای دیگر مثل اسپانسرها پول بگیرد باید گزارش مالی آن را ارائه کند. عملیات‌های مالی باید به دقت گزارش شوند.

وی با اشاره به برگزاری رقابت‌های بین‌المللی بدمینتون فجر، عنوان کرد: بدمینتون فدراسیونی است که موفق شد رقابت‌های مختص به خودش را برای دهه فجر زنده نگه دارد و در نهایت باید به عنوان رقابت‌های معتبر ثبت چلنج بین‌المللی شود. حالا این رقابت‌ها یک تورنمنت معتبر در سطح آسیا است. امسال هم که قرار است ۴۰ کشور به یزد بیایند تا رقابت‌ها برگزار شود. ما حتی در رقابت‌های قهرمانی آسیا هم چنین تعداد تیم را نداریم.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: اکنون زمان میوه دادن بدمینتون است و باید در سطح آسیا مدال بگیریم. البته قدرت‌های بزرگ بدمینتون دنیا در آسیا حضور دارند اما باید در برنامه‌ریزی داشت. امیدوارم مجددا برای بدمینتون کسب سهمیه صورت بگیرد. بدمینتون رشته‌ای بسیار خوب است که قابلیت گسترش در سطح عمومی را دارد. محدودیت سنی و جنسی هم ندارد. راکت بدمینتون اکنون جزئی لاینفک از ادوات پیک‌نیک هر خانواده‌ای است. قطعا با این فرآیند و زحماتی که فدراسیون بدمینتون متقبل می‌شود خیلی زود شاهد موفقیت‌ها و مدال‌های جدید خواهیم بود.

همچنین مهین فرهادی‌زاد نائب رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در بازی‌های آسیایی هانگژو ۶ کشور نخست در حوزه کسب مدال کشورهایی بودند که به دلیل مدال آوری ورزشکاران زن خود در این جایگاه قرار گرفتند. در میان کشورهایی که مدال گرفتند فقط ایران و بحرین وضعیت نابرابری بین ورشکاران زن و مرد خود داشتند، به این معنا که تعداد ورزشکاران مرد بیشتر بود. تعداد مسئولیت‌ها همیشه باید تقسیم شود. مربیان زن و ورزشکاران ما باید به جایگاه اصلی خود برگردند.

محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون گفت: در سال گذشته اردوهای داخلی و برون مرزی متعددی برگزار کردیم. ۲۰ مرحله اردوی دختران داشتیم که سه مرحله مربوط به اردوی پارالمپیک می‌شد. یک نماینده دختر هم به اردوی مالزی اعزام شد.

وی افزود: برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور، رقابت‌های مربوط به رنکینگ برترین‌ها، جشنواره‌های مختلف و برنامه‌های دیگر جز اقدامات فدراسیون بود. حضور ۱۲ تیم در لیگ برتر، ۱۹ تیم در لیگ دسته یک و ۴۸ تیم در لیگ دسته دو در راستای برگزاری مسابقات در سطوح مختلف بود.

پوریا ادامه داد: هشت مدال طلا، ۱۰ نقره و دو برنز حاصل حضور بازیکنان بدمینتون ایران در رقابت‌های بین‌المللی است. بخش داوری بدمینتون ایران نیز بسیار فعال است و داوران زیادی در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کنند. در این مدت ۹ سرداور به رقابت‌های مختلف برون مرزی اعزام کردیم. فریبا مددی (نائب رئیس فدراسیون بدمینتون) نیز بارها به عنوان سرداور در رقابت‌های مختلف حضور داشت. سی و یکمین دوره رقابت‌های بین‌المللی جام فجر را با حضور کشورهای مختلف برگزار کردیم و در مجموع ۱۲۴ بازیکن در سالن افراسیابی حضور داشتند. این رقابت‌ها به عنوان یک چلنج معتبر در تقویم جهانی ثبت شده است. امسال نیز این رقابت‌ها به میزبانی یزد برگزار می‌شود و ۴۰ کشور شرکت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha