گسترش فعالیت‌های ورزشی مدارس یزد نیازمند همراهی بخش خصوصی است

یزد- ایرنا-معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش یزد گفت: گسترش فعالیت‌های ورزشی در مدارس و بین دانش‌آموزان به حمایت و همراهی بخش خصوصی و صنایع در این ستان نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل شبانی روز یکشنبه در جمع مسئولان و مربیان ورزش مدارس مهریز یزد افزود: برگزاری مسابقات، اعزام‌ها و ایجاد زیرساخت لازم برای توسعه برنامه‌های ورزشی به همراهی خیران و بخش خصوصی بهتر محقق می‌شود.

وی با قدردانی از اقداماتی که تاکنون با همراهی بخش خصوصی و خیران برای توسعه فعالیت‌های ورزشی مدارس انجام شده ادامه داد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در بین دانش آموزان یزدی وجود دارد که اگر امکانات فراهم شود در رسیدن به اهداف موفق می‌شوند.

او بیان کرد: هم‌اکنون در حوزه تربیت بدنی و ورزش مدارس که خیلی اهمیت دارد ۴۳۴ نیرو که شامل ۲۳۲ خانم و ۲۰۲ آقا است در ۱۲ شهرستان استان مشغول به فعالیتند و از جمله مهمترین مشکلات این حوزه، کمبود تخصیص اعتبار برای تجهیز مدارس و بهسازی فضای ورزشی است.

شبانی اظهار کرد: الگوهای زندگی ناسالم در شرایط حال منجر به افزایش آمار کم تحرکی، چاقی و دیابت به ویژه در بین دختران دانش آموز شده که نیاز به همراهی سایر دستگاه‌های حمایتی برای کمک به ارتقای سطح سلامت و تحرک و پویایی جامعه است.

وی بیان کرد: مسابقات ورزشی دانش آموزی به عنوان بخش جذاب و پرمخاطب حوزه دانش آموزی نیاز به حمایت صنایع و بنگاه‌های توانمند اقتصادی خصوصی است که با حمایت از مسابقات ورزشی، شور و نشاط را محیط آموزشگاه و جامعه می‌آوریم.

گسترش فعالیت‌های ورزشی مدارس یزد نیازمند همراهی بخش خصوصی است

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش یزد بیان کرد: برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای مربیان در تمامی مقاطع تحصیلی جزو برنامه‌های مهمی است که همیشه جزو اهداف این اداره‌کل در استان است.

شبانی خاطرنشان کرد: برگزاری مستمر مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف در مقاطع مختلف تحصیلی با همکاری سایر کادر آموزشی مدارس نیز نقش مهمی در تحقق اهداف تربیت بدنی دارد که در استان پیگیری می‌شود.

مطابق آمارهای منتشره سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت) یزد سه هزار و ۷۰۰ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی ۸۰ هزار میلیارد ریال و با حدود ۱۰۰ هزار نفر اشتغال در استان وجود دارد و یزد در حالی که ۱.۱ درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی ۴.۴ درصد سهم این بخش را در اختیار دارد.

یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور شناخته می‌شود که در تولید محصول کاشی و سرامیک رتبه نخست، محصول نساجی با ۲۵ درصد تولید جایگاه دوم و تولید فولاد در جایگاه سوم قرار دارد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۲۸۰ هزار دانش آموز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha