دوره‌های تخصصی برای توانمندسازی معلمان تربیت بدنی در یزد برگزار می‌شود

یزد- ایرنا- معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: به منظور توانمندسازی آموزگاران ابتدایی و معلمان تربیت بدنی مدارس نسبت به برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی اقدام شده و در طی سال این دوره‌ها برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل شبانی، روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در شهر شاهدیه افزود: معلمان تربیت بدنی دارای توانمندی زیادی هستند و در راستای ارائه آموزش های تخصصی و همچنین بهتر شدن فعالیت های ورزشی در مدارس، این دوره ها برگزار می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌ شهید سلیمانی در مدارس استان اظهار داشت: این طرح به منظور ایجاد چمن های مصنوعی و ساخت و تجهیز سالن های ورزشی در سطح مدارس از سال قبل آغاز شده و در سال تحصیلی جدید نیز استمرار دارد.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای در سطح مدارس استان گفت: المپیادهای درون مدرسه ای آمادگی جسمانی و سلامت دانش آموزان را به دنبال دارد و فرصت مشارکت وسیع‌تر در فعالیت‌های ورزشی را فراهم می کند.

دوره‌های تخصصی برای توانمندسازی معلمان تربیت بدنی در یزد برگزار می‌شود

وی ادامه داد: این مسابقات در تمام مدارس استان برگزار می شود و تیم های برتر در مناطق و سپس استانی و کشوری حضور می یابند ؛ این المپیادها در مدارس ابتدایی به صورت جشنواره برگزار و برترین ها در مسابقات کشوری در قالب جشنواره به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس شورای اسلامی شهر شاهدیه نیز در این مراسم گفت: اقداماتی در راستای فعالیت های فرهنگی و ورزشی در مدارس انجام شده و در دستور کار است.

علی میرجلیلی با اشاره به اینکه ایجاد چمن مصنوعی منوط به همکاری آموزش و پرورش است اظهار داشت: اقدامات اولیه و زیرسازی توسط شهرداری انجام می شود و لذا همکاری آموزش و پرورش برای تجهیز مدارس در این زمینه مورد انتظار است.

وی اظهار داشت :در هفته ای که گذشت، با دعوت از رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک یزد مشکلات مدارس شهر شاهدیه مورد بررسی قرار گرفت و ایجاد چمن مصنوعی در پنج مدرسه پیش بینی شده که امیدواریم این موضوع با همکاری آموزش و پرورش محقق شود.

دوره‌های تخصصی برای توانمندسازی معلمان تربیت بدنی در یزد برگزار می‌شود

مدیر آموزشگاه دخترانه آزادمنش شهر شاهدیه نیز در این مراسم گفت: علی رغم اینکه این مدرسه فاقد معلم تربیت بدنی است، اما فعالیت های ورزشی در دستور کار قرار گرفته و با همکاری آموزگاران، خانواده ها و دانش آموزان در حال برگزاری است.

سعیده ذاکرزاده، هدف از المپیاد درون مدرسه ای را تربیت نسلی شاداب با آمادگی جسمانی برشمرد و اظهار داشت: این المپیاد در رشته های مختلف اعم از بازی های بومی محلی، کاراته، طناب زنی، شطرنج، ژیمناستیک، حلقه زنی و ... در این مدرسه دنبال می شود .

ذاکرزاده گفت: این آموزشگاه ۳۳۰ دانش آموز دارد و امیدواریم مسئولان مربوطه در زمینه تامین معلم ورزش و مربی بهداشت اهتمام داشته و برای فعالیت های ورزشی که در نشاط و سلامت دانش آموزان نقش موثری دارد، در زمینه تجهیزات ورزشی و آسفالت حیاط آموزشگاه مساعدت لازم را داشته باشند.

استان یزد حدود ۲۸۰ هزار دانش آموز دارد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha