نساجی ایران - نوبهار ازبکستان؛ ماجراجویی ببرها در نمنگان

ساری- ایرنا- سومین مسابقه آسیایی تیم فوتبال نساجی مازندران امشب در شهر نمنگان ازبکستان و مقابل تیم نوبهار این شهر در شرایطی برگزار می‌شود که کسب سه امتیاز مسابقه برای نساجی می‌تواند تا حد زیادی ماجراجوییِ رحمتی و شاگردانش را هدف تاریخی‌شان یعنی صعود به مرحله بعدی این رقابت‌ها نزدیک کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سومین هفته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از امروز -دوشنبه- تا روز چهارشنبه همین هفته با برگزاری دیدارهایی در چند کشور برگزار می‌شود که در یکی از این دیدارها از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امشب تیم فوتبال نساجی مازندران در ورزشگاه مرکزی این شهر باید مهمان نوبهار ازبکستان شود.

نساجی که از ۲ مسابقه اخیرش در لیگ قهرمانان آسیا یک برد خارج از خانه و یک شکست خانگی را در کارنامه‌اش ثبت کرده، امشب می‌تواند با کسب یک برد خارج از خانه دیگر رویای صعود را پررنگ‌تر کند. سه امتیازی شدن نساجی در نخستین دیدار آسیایی این تیم که ۲۷ شهریور با برد مقابل مومبای سیتی هند رقم خورد، امیدواری زیادی در دل هواداران این تیم برای صعود از گروه D رقابت‌ها ایجاد کرد.

شاگردان رحمتی در دومین مسابقه‌شان هم با وجود شکست ۳ بر صفر مقابل الهلال در ورزشگاه آزادی، عملکرد خوبی از خود نشان دادند و توانستند بارها دروازه حریف پرستاره و قدرتمند خود را تا مرز فرو ریختن تهدید کنند. این نمایش جسورانه نساجی هم دل هوادارانش را برای صعود از مرحله گروهی مسابقات قرص‌تر کرد. اما حالا برای نزدیک‌تر شدن به این هدف باید به کسب دست‌کم یک امتیاز از نمنگان و متوقف کردن نوبهار این شهر بیندیشند.

نساجی‌چی‌ها که در حال حاضر رتبه دوازدهم لیگ پس از مسابقه با الهلال و نمایش قابل دفاع‌شان، در ۲ مسابقه لیگ برتری عملکردی ضعیف داشتند و ۲ شکست پیاپی را پذیرا شدند، قصد کرده‌اند در مسابقه امشب بدون فکر کردن به آن ۲ مسابقه و فقط با عزم و انگیزه‌ای که از خود در لیگ قهرمانان آسیا نشان دادند وارد میدان شوند.

سیمای متفاوت نساجی در لیگ قهرمانان

این نکته را سرمربی نساجی نیز دیروز در نشست خبری پیش از بازی مطرح کرد و گفت: فوتبالِ لیگ قهرمانان آسیا و لیگ داخلی ۲ مقوله کاملا جدا از هم هستند. من و تمام مجموعه تیم مصمم هستیم تا فردا یک بازی خیلی خوب، قوی و محکم را از خودمان نشان بدهیم و به آنچه مدنظرمان از این مسابقه هست، دست پیدا کنیم.

وی افزود: تیم خیلی خوبی داریم و بلد هستیم چطور فوتبال بازی کنیم؛ همان‌طور که در ۲ دیدار قبلی در لیگ قهرمانان آسیا نشان دادیم. شاید اگر در دیدار مقابل الهلال یک مقدار خوش شانس بودیم و یک توپ ما فقط چند سانتی‌متر از خط رد نشده بود و تبدیل به گل می‌شد، شاید نتیجه آن بازی در ایران تغییر می‌کرد.

سرمربی نساجی تیم نوبهار را تیمی خوب از نظر فیزیکی و دوندگی توصیف کرد و با اشاره به کسب چهار امتیاز در ۲مسابقه اخیر لیگ قهرمانان آسیا گفت: می‌دانیم بازی خیلی سختی پیش رو داریم. ولی تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد تا آنچه شایسته تیم نساجی و هواداران‌مان است را در زمین نشان بدهیم و بتوانیم با امتیاز از استادیوم خارج شویم.

نساجی با توجه به این‌که در دور برگشت مسابقات باید از مومبای سیتی و نوبهار نمنگان در تهران میزبانی کند، می‌تواند با کسب یک امتیاز از مسابقه امشب با خیالی آسوده‌تر به ایران برگردد و به کسب امتیاز از ۲ مسابقه خانگی‌اش بیندیشد. اما کسب برد در مسابقه امشب، نساجی‌چی‌ها را تا پشت دروازه مرحله بعدی لیگ قهرمانان پیش می‌برد.

نساجی ایران - نوبهار ازبکستان؛ ماجراجویی ببرها در نمنگان

رحمتی و شاگردانش می‌دانند که حریف‌شان در مسابقه امشب تیم دست و پا بسته‌ای نیست. نوبهار در هفته نخست رقابت‌ها توانست الهلال پرستاره را در خانه‌اش و مقابل هوادارانش تا مرز شکست تحت فشار بگذارد و اگر علی البولاهی در چند ثانیه پایانی بازی دروازه اوتکر یوسوپوف را باز نمی‌کرد و بازی را به تساوی نمی‌کشاند، اکنون ازبک‌ها صدرنشین گروه D رقابت‌ها بودند. بنابراین همان‌طور که رحمتی در نشست خبری عنوان کرد، نساجی امشب بازی سختی در پیش دارد.

البته مصدومیت ۲بازیکن نوبهار می‌تواند برای نساجی خوشایند باشد. به گفته ساموئل باباییان، «جوان جوکیچ» هافبک چپ تیم و «توما تاباتادزه» مهاجم نوبهار به دلیل مصدومیت نمی‌توانند ازبک‌ها را در مصاف با نساجی همراهی کنند. اما برای نساجی از این نظر شرایط ایده‌آل است و حتی مهرداد عبدی که مقابل مومبای سیتی از ناحیه صورت دچار مصدومیت شده بود به شرایط تمرین و بازی برگشته و احتمال دارد در مسابقه امشب نیز به میدان برود.

نساجی در صورت برد مقابل نوبهار ۶ امتیازی می‌شود و می‌تواند رتبه دوم جدول را در اختیار بگیرد و با خاطری آسوده راهی ایران شود. کسب یک امتیاز نیز می‌تواند برای نساجی امیدوارکننده و ارزشمند باشد.

از نکات قابل توجه این مسابقه برای نساجی‌چی‌ها، لباس جدیدی است که برای مصاف با نوبهار طراحی شده است. معمولا قرمز رنگ نخست و سورمه‌ای نیز رنگ دوم لباس این تیم است. اما برای مسابقه امشب نساجی با لباس سفید رنگ که لباس سوم این تیم است به میدان می‌رود.

قضاوت دیدار نساجی و نوبهار را سلمان احمد فلاحی (داور وسط) و محمداحمد النعیمی و محمداحمد الشماری (کمک داوران) هر سه از قطر بر عهده دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha