کارگاه سوزن دوزی  بمپور سیستان و بلوچستان زمینه اشتغال ۲۰۰ بانوی روستایی را فراهم کرد

زاهدان- ایرنا- کتابدار و مربی هنر سوزن دوزی بمپور سیستان و بلوچستان از راه اندازی کارگاه بلوچ دوزی دختران مهتاب در کتابخانه عمومی روستای قاسم آباد این شهرستان به منظور حمایت از کسب و کارهای کوچک خبر داد و گفت: با راه اندازی این کارگاه سوزن دوزی زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر از بانوان و دختران این روستا فراهم شد.

زینب نوروزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به اینکه هنر سوزن‌دوزی منطقه از اعتبار جهانی برخوردار است، به منظور حمایت از زنان و دختران فعال در این حوزه از سال ۱۳۸۶ با ۳۵ نفر از زنان سوزن‌دوز ماهر روستا فعالیت خود را آغاز کردیم.

وی افزود: در ابتدا به سوزن‌دوزان سفارش‌های لازم را ارائه کرده و سپس هنر دستشان را با جذب مشتری به فروش می‌رسانیم.

کتابدار و مربی هنر سوزن دوزی بمپور ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ زن و دختر سوزن‌دوز زیر پوشش کارگاه تعاونی بلوچ‌دوزی دختران مهتاب قرار دارند.

وی از مسوولان خواست تا با تسهیل بیمه تأمین اجتماعی سوزن‌دوزان کارگاه و کمک به بازاریابی مؤثر برای آثار تولیدشده، از زنان و دختران هنرمند حمایت کنند.

نوروزی، انواع محصولات کاربردی از جمله لباس، شال، کوسن، رومیزی، گوشواره، دستبند، لباس و وسایل منزل را از مهمترین تولیدات سوزن‌دوزی توسط هنرمندان روستای قاسم‌آباد دانست و افزود: علاقه‌مندان برای مشاهده و خرید تولیدات ما می‌توانند از طریق حساب کاربری در فضای مجازی با شناسه zeinab_nowroozi@ اقدام کنند یا به صورت حضوری به کتابخانه عمومی مهتاب در روستای قاسم‌آباد شهرستان بمپور مراجعه کنند.

وی از علاقه‌مندان به این هنر اصیل بلوچی خواست تا برای آموزش سوزن‌دوزی در دوره‌های آموزشی اداره‌کل میراث فرهنگی و دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در سراسر سیستان و بلوچستان شرکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha