۵۰ هنرمند مهابادی در جشنواره ملی قصه‌گویی شرکت کرده‌اند

مهاباد - ایرنا - مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک مهاباد با اشاره به تمدید مهلت شرکت در جشنواره قصه‌گویی تا پایان آبان ماه گفت: تاکنون ۵۰ هنرمند این شهرستان در بخش‌های مختلف بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی شرکت کرده اند.

افسانه بازیار روز دوشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال جشنواره قصه‌گویی با شعار «با قصه لبخند بسازیم» و در چهار موضوع قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، قصه کارآفرینان، قصه نامداران(فردوسی تا سردار دلها) و قصه‌های آزاد برگزار می شود.

وی با اینکه این جشنواره با هدف توسعه و ترویج این میراث ناملموس برگزار می شود، اضافه کرد: بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی در بخش‌های مدرن و کلاسیک، آیینی سنتی، زبان اشاره و بخش ۹۰ ثانیه برگزار می شود و علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می توانند به آدرس اینترنتی ps://kanoonfest.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک مهاباد ادامه داد: قصه‌گویی در دنیای امروز یکی از ابزارهای مهم برای بیان مفاهیم سخت مانند فلسفه برای کودکان و در راستای تقویت و آموزش مهارت‌های ذهنی و یا مولفه‌های زندگی برای کودکان به بیان بسیار ساده است.

۵۰ هنرمند مهابادی در جشنواره ملی قصه‌گویی شرکت کرده‌اند

وی با اشاره به موفقیت های اعضای این کانون در جشنواره قبل (بیست و چهارم) افزود: اعضای این کانون در سال های گذشته موفق به کسب عناوین مختلف از جمله نفر نخست نوجوانان در منطقه و برگزیده بخش بین الملل این جشنواره شده بودند.

وی یادآور شد: کانون پرورش فکری سال گذشته و پس از برگزاری بیست‌وچهار دوره جشنواره قصه‌گویی در سطح ملی و بین‌المللی، موفق به ثبت ملی قصه‌گویی در پاسداری از میراث ناملموس ایران اسلامی شد.

مهاباد دارای ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که کانون شماره یک مهاباد از سال ۱۳۵۴ در بوستان «سیدقطب» تاسیس شده و ۳۱۰ عضو فعال دارد و کانون شماره ۲ نیز از سال ۱۳۷۶ در بوستان «دانشجو» احداث شده و دارای ۲۵۰ عضو فعال است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب ۴۰ نوع برنامه با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب در ۲۳ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار، روستایی و پستی به ۶۰ هزار عضو این نهاد خدمات ارایه می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha