مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اردبیل آغاز شد

اردبیل - ایرنا - مرحله استانی بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با رویارویی ۲۷ نفر از قصه‌پردازان مطرح برای راهیابی به منطقه کشوری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل روز دوشنبه در سالن بانوان شهرداری اردبیل اظهار کرد: بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار "با قصه لبخند بسازیم" برگزار می‌شود و نگاه و زاویه‌ دید جدید، امیدآفرینی، لبخند، ایمان و الهام آفرینی از رویکردهای ارزش‌گذاری قصه‌ها در این رویداد هنری است.

ملیحه ملک‌زاده فرد با تاکید به اینکه فضاسازی و ارتقای ظرفیت قصه‌گویی به‌عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی باید در جامعه مدنظر قرار گیرد، عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه‌گویی در جامعه را از اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی دانست.

وی افزود: جشنواره قصه‌گویی در چهار بخش مدرن و کلاسیک، آیینی سنتی، زبان اشاره و بخش ۹۰ ثانیه‌ای برگزار می‌شود که در مرحله استانی، با ثبت‌نام و بارگذاری آثار توسط ۱۴۷ نفر از علاقه‌مندان ، ۲۷ نفر پس از پایش اولیه قصه‌ها توسط کارشناسان این حوزه، به مرحله استانی راه یافتند.

وی ادامه داد: ۱۰ نفر در بخش نوجوانان ، ۲ نفر در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و ۱۵ نفر در بخش مدرن و کلاسیک با محور قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، روایت اراده‌ها، قصه‌های نامداران و قصه‌های آزاد، آثار خود را برای مخاطبان کودک و نوجوان ارائه خواهند کرد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل نیز در این راستا گفت: امسال با اضافه شدن ۲ بخش ویژه غزه و مقاومت و امنیت و آسیب‌های اجتماعی پنج قصه مرتبط روایت خواهد شد.

داریوش علومی افزود: امروز در آئین اختتامیه این جشنواره، نفرات برتر برای رقابت با قصه‌گویان برتر دیگر استان‌ها به مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با گروه‌ها و اعضای هنری، ادبی، فرهنگی و هنری در مرکز و شهرستان‌های این استان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha