۲ آبان ۱۴۰۲، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 5333
کد خبر: 85268305
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شماره پنجم ماهنامه «سوره» منتشر شد

۲ آبان ۱۴۰۲، ۹:۱۸
کد خبر: 85268305
شماره پنجم ماهنامه «سوره» منتشر شد

تهران- ایرنا- شماره پنجم ماهنامه «سوره» به مدیر مسئولی محمدمهدی دادمان و سردبیری سیدعلی سیدان منتشر شد و روی پیشخوان مطبوعات قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرمقاله شماره پنجم سوره که توسط سید علی سیدان، سردبیر ماهنامه به نگارش درآمده، با عنوان «حجاب، عهد ما با رزمنده شهید است» به موضوع فلسفه سیاسی حجاب پرداخته است.

شماره پنجم ماهنامه «سوره» همراه با گفت‌وگویی با حسین کچویان نظریه‌پرداز اندیشه اجتماعی، با عنوان «مهار نیروی انقلاب محال است» منتشر شد و روی پیشخان مطبوعات قرار گرفت. کچویان در این گفت‌وگو از اکنون ایران و جهان پس از بلوای ۱۴۰۱ سخن گفته است. وی با پیش‌بینی حوادث آینده منطقه و جهان گفته است: «جهان به سمت جنگ می‌رود». وی همچنین به بررسی شعار «زندگی نرمال» پرداخته و آن را به معنای «ادغام شدن در نظام جهانی» دانسته است.

در بخش گفتار این شماره از مجله سوره، گفت‌وگویی با مرتضی فرهادی مردم‌شناس انجام شده‌است. فرهادی در این گفت‌وگو اشاره می‌کند: ما آنچه داریم، فراموش کرده‌ایم و خریدار دکان غیر شده ایم. در همه زمینه‌ها از جمله اقتصاد حرفی را قبول نمی‌کنیم مگر آن‌ها امضا کرده باشند، راهی را نخواهیم رفت مگر آن‌ها تجربه کرده باشند و حرفی نمی‌زنیم، مگر آنکه فتوای درستی‌اش را آن‌ها داده باشند. آن وقت می‌خواهیم به توسعه برسیم.

در بخش حوزه علمیه، متن خطبه آیت‌الله طالقانی در اولین نماز جمعه بعد از انقلاب نوشته شده است. وی در بخشی از این خطبه‌ها می‌گوید: با همه اینها من معتقدم که باید در این مجلس همه گروه‌ها را راه بدهند و ما تابع دستور قرآنیم «فبشر عبادی‌الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه» این درس ماست، این مکتب ماست که حرف حساب را بشنود.

صاحب عقل، هدایت یافته‌ها این جوری هستند. این وسیله کمال انسان است. حرف طرف، حرف مخالف شنیده بشود و بعد هم بهترینش گرفته شود. در مجلس ما باید مخالفین هم بیایند، اگر نیایند ما باید دعوتشان کنیم. باید حرفشان گفته شود. قانون اساسی ما از اصول ناشی شده است، منشا گرفته. اصول اسلام قسط است، عدل است و حق.

از دیگر مطالبی که در شماره جدید ماهنامه «سوره» منتشر شده است، می‌توان به روایت گروه عکاسی «چهل شاهد»، بررسی گفتارهای انتقادی درباره صداوسیما با عنوان «تحول‌خواهی در برابر محافظه‌کاری»، تحلیلی از محمدرضا قائمی‌نیک درباره اجتماعات دینی معاصر ایران از جمله جشن غدیر، یادداشتی درباره نماز جمعه و نقش انقلاب اسلامی در ظهور حقیقت نماز جمعه، متن خطبه آیت‌الله طالقانی در اولین نماز جمعه بعد از انقلاب، نگاهی به چند رباعی از میلاد عرفان‌پور، هنر هجو در بلوای ۱۴۰۱، مروری بر کتاب «حوض خون»، تأملی بر موسیقی پرتره انقلاب اسلامی و بازخوانی دیدگاه امام درباره وحدت امت اسلامی اشاره کرد.

شماره پنجم ماهنامه سوره در ۱۲۸ صفحه و با مدیرمسئولی محمدمهدی دادمان و سردبیری سیدعلی سیدان شهریور ۱۴۰۲ منتشر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha