پله‌های برقی تهران فرسوده است/ جمع آوری پله‌های غیر ضرور از سطح شهر

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه پله‌های برقی معابر اغلب فرسوده است، گفت: این خرابی و نقص فنی بدلیل فرسودگی و نا ایمن بودن این وسایل است.

رضا صیادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: واقعیت امر این است که تعداد پله های برقی تهران در مقایسه با سایر کشورهای دنیا نیست و بیش از ۵۰۰ یونیت پله برقی در پایتخت فعال است.

وی افزود: در این بخش در مرحله اول نیاز به اصلاح ساختار داریم و حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد این پله برقی ها باید حذف شود و در مرحله بعدی بدنبال نوسازی این یونیت ها هستیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: یکی دیگر از عوامل خرابی موضوع سرقت لوازم است که در برخی مناطق مشاهده می کنیم که بدلیل سرقت وسایل کلا پله برقی از کار افتاده می شود که در این زمینه نیز باید فکری اساسی کرد.

وی تاکید کرد: با یکی از شرکت های دانش بنیان داخلی وارد مذاکره شدیم که علاوه بر ایمن سازی نسبت به نوسازی یونیت ها اقدام کنیم که در طرح جدید که بزودی از یونیت های پله برقی رونمایی می شود امکان سرقت از وسایل وجود ندارد و بیش از ۹۰ درصد این یونیت ها ساخت داخل است و دیگر در بخش پله برقی وابستگی به سایر کشورها نخواهیم داشت.

پله‌های برقی تهران فرسوده است/ جمع آوری پله‌های غیر ضرور از سطح شهر

صیادی یادآور شد: تا پایان امسال حداقل حدود ۵۰ درصد این یونیت ها در مناطق مختلف بصورت آزمایشی نصب می شود و در ادامه تلاش داریم تعداد بیشتری از این پله برقی را در سایر مناطق بکار گیری کنیم.

به گفته وی، زمانی که این پله برقی های جدید نصب و راه اندازی شد در خصوص استفاده کودکان، سالمندان، معلولان و جانبازن نیز اقدام خواهیم کرد و شرایطی فراهم خواهیم کرد که ویلچر و کالسکه و افراد کم توان نیز بتوانند از این یونیت ها استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اظهار کرد: در بخش پله برقی های معابر نیاز به اصلاح ساختار داریم و با همکاری شورای شهر تهران تلاش داریم تعدادی از این یونیت های غیر ضرور را از شهر جمع آوری کنیم و همچنین تعویض یونیت های قدیمی در دستور کار است که تا پایان امسال تعدادی از پله های برقی تهران با ساخت کشورمان رونمایی خواهد شد.

وی در خصوص ایمنی پله های برقی نیز گفت: در حدود 2 سال پیش 80 درصد از این یونیت ها نا ایمن بودند که نسبت به ایمن سازی و تعویض قطعه اقدام کردیم و به شهروندان اعلام می کنم آن دسته از پله برقی هایی که فعال است از ایمنی کامل برخوردار هستند و یونیت های غیرفعال بدلیل نقص فنی و نا ایمن بودن خاموش شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha