کاردار سفارت صربستان: حضور بازرگانان در استان مرکزی زمینه‌ساز مراودات تجاری ۲ کشور است

اراک - ایرنا - کاردار سفارت صربستان در ایران گفت: حضور بازرگانان صربستان در استان مرکزی، زمینه‌ساز گسترش روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و صربستان است.

به گزارش ایرنا، دیان پریشیچ روز دوشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی استان مرکزی افزود: رابطه جمهوری اسلامی با کشور صربستان قدیمی، سنتی و دوستانه‌ است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و صربستان از ظرفیت‌های بالایی در همه زمینه ها برخوردا هستند که می توانند نیاز یکدیگر را برطرف کنند.

کاردار سفارت صربستان در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: علاوه بر همکاری‌های صنعتی و اقتصادی بین دو کشور، امید است بتوانیم در حوزه کشاورزی، انرژی و معادن نیز تعاملات افزایش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: صربستان با ۸۵ هزار کیلومتر مربع وسعت هفت میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و این کشور یک دهم جمهوری اسلامی است.

ناصر بیگی افزود: کشور صربستان با این جمعیت نیازهای بسیاری دارد و رابطه سیاسی مناسب جمهوری اسلامی با این کشور فرصت مناسب برای افزایش مراودات تجاری با این کشور است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران سال گذشته ۱۹ میلیون ۳۳۰ هزار دلار و ۶ ماه امسال هشت میلیون و ۹۰۰ هزار دلار به کشور صربستان صادرات داشته‌ است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: این استان سال گذشته ۶۹۰ هزار دلار و ۶ ماه امسال ۲۲۵ هزار دلار به کشور صربستان صادرات داشته‌است.

بیگی اظهار کرد: کشور صربستان سال گذشته ۲ میلیون و ۵۹۰ هزار دلار و ۶ ماه امسال ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار دلار واردات از جمهوری اسلامی ایران داشته و واردات استان مرکزی در سال جاری از این کشور صفر بوده‌است.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت ۱۲ شهرستان داشته و حدود سه هزار واحد کوچک و بزرگ در این استان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha