۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۴۳
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85268381
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت صلح‌یاران و متنفذان برای کاهش جرایم استفاده شود

سنندج- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز کردستان گفت: صلح‌یاران و منتفذان می‌توانند در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا کنند و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، محمد جباری عصر دوشنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان دیواندره از این شهرستان به عنوان یکی از مناطق استان کردستان با مشخصه میزان کم وقوع جرم نام برد.

وی در عین حال گفت: پنج جرم پر تکرار این حوزه قضایی شامل تخریب و تصرف عدوانی، ایراد ضرب و جرح عمدی، تصادفات رانندگی و سرقت است که می طلبد از ظرفیت صلح یاران و متنفذین در جهت کاهش انها در شهرستان استفاده مطلوب کرد.

وی نقش دادستان را در جامعه بصورت توام، مجری عدالت و ناظر بر اجرای عدالت عنوان کرد و افزود: رعایت حقوق بزه دیده، بزهکار و جامعه بر عهده دادستان است و باید عدالت اجتماعی با رعایت این موارد در جامعه محقق شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان با بیان اینکه در بیش از ۳۶۰ ماده از قانون آیین دادرسی کیفری وظایف دادستان مشخص شده که نشان از جایگاه خطیر آن در جامعه است، ادامه داد: تحقق و ایفای این وظایف رکین، باید با مشارکت ادارات مختلف اجرایی صورت گیرد و همچنین از ظرفیت مردمی نیز بهره گرفته شود.

جباری در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت رفع نقاط حادثه خیز در محور سنندج به دیواندره تاکید کرد و گفت: مسیر رودخانه قزل اوزن از محدوده شهرستان های بیجار و دیواندره می گذرد و باید با برنامه ریزی های لازم در حفظ و صیانت از حریم و بستر این رودخانه که جزء حقوق عامه به شمار می رود، اقدام شود.

در این آیین از زحمات سیروس پرویزی تقدیر و افشار امیر احمدی به عنوان دادستان جدید دیواندره معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha