استاندار: امسال بیش از ۶ هزار شغل جدید در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعهد ۱۰ هزار و ۸۶ نفری اشتغال استان در سال جاری، گفت: تاکنون بیش از ۶ هزار مورد از این رقم محقق شده است و تلاش می کینم این تعهد بطور کامل عملی شود.

به گزارش ایرنا، سیدعلی احمدزاده روز سه شنبه در دیدار با سید صولت مرتضوی وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در تهران به تشریح آخرین وضعیت فعالیت های وابسته به حوزه این وزارت پرداخت و تصریح کرد در سال جاری ۶۱ درصد از تعهد اشتغال استان محقق شده و ۶ هزار و ۱۰۰ شغل ایجاد شده در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: استان در سامانه رصد کشور رتبه ۱۶ را در اختیار دارد که با اقدامات انجام شده در حوزه مشاغل خانگی و ثبت آن در سامانه رصد جایگاه استان ارتقا می‌یابد.

احمدزاده بیان کرد: در دولت سیزدهم نزخ بیکاری استان از ۱۰.۷ درصد کاهش پیدا کرد و برای نخستین بار تک رقمی شد اما نیازمند حمایت بیشتر وزارتخانه برای ایجاد اشتغال و کاهش آمار نرخ بیکاری هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سهم تسهیلات مشاغل خانگی در ایجاد اشتغال، افزود: سهم استان در تسهیلات مشاغل خانگی جوابگو نبوده و ضرورت دارد افزایش یابد.

طبق اعلام متولیان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، امسال سهم تسهیلات مشاغل خانگی استان یک هزار و ۳۰ میلیارد ریال بوده است که این اعتبار باید تا پایان آبان ماه جذب شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به نگاه ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: رفع مشکلات و توجه به این استان همواره در دستور کار این وزارتخانه بوده است.

سید صولت مرتضوی ادامه داد: ظرف یکی دو ماه آینده به استان کهگیلویه وبویراحمد سفر خواهم کرد تا از نزدیک با مشکلات آشنا شده و در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ شود.

به گزارش ایرنا، نرخ بیکاری به درصد جمعیت فعالی که شغل ندارند و به دنبال کار هستند، گفته می‌شود. نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد در تابستان ۱۴۰۲ برابر با ۷.۷ درصد بوده است که نسبت به تابستان ۱۴۰۱ (۸.۷ درصد)، کاهش یافته است. این کاهش نشان می‌دهد که در یک سال اخیر، میزان بیکاری در این استان کمتر شده است.

نسبت اشتغال به درصد جمعیت فعالی گفته می‌شود که شغل دارند. نسبت اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد در تابستان ۱۴۰۲ برابر با ۳۰ درصد بوده است که نسبت به تابستان ۱۴۰۱ (۳۱ درصد) کاهش یافته است. این کاهش نشان می‌دهد که در یک سال اخیر، میزان اشتغال در این استان کاهش یافته است.

نرخ مشارکت اقتصادی به درصد جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر گفته می‌شود که در نیروی کار قرار دارند. نرخ مشارکت اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در تابستان ۱۴۰۲ برابر با ۳۲.۵ درصد بوده است که نسبت به تابستان ۱۴۰۱ (۳۴ درصد)، کاهش یافته است. این کاهش نشان می‌دهد که در یک سال اخیر، میزان مشارکت اقتصادی در این استان کاهش یافته است.

نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با سایر استان‌های کشور در سطح متوسطی قرار دارد. این استان از نظر نسبت اشتغال در سطح پایین‌تری نسبت به سایر استان‌های کشور قرار دارد. این امر نشان می‌دهد که در این استان، فرصت‌های شغلی کمتری برای جمعیت فعال وجود دارد. از نظر نرخ مشارکت اقتصادی، استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح متوسطی قرار دارد. این امر نشان می‌دهد که در این استان، جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر نسبت به سایر استان‌ها، تمایل بیشتری به مشارکت در نیروی کار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha