۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۳۰
کد خبر: 85270221
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کرمان: فرهنگ درمان ناباروی شکل گرفته است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به اینکه بیمه سلامت در حوزه درمان ناباروری نیز پای کار است، گفت: درمان ناباروری به دلیل تامین منابع تقریبا خیلی مناسب شده و فرهنگ آن شکل گرفته و با این اتفاق مقداری به خانواده‌های نابارور جویای درمان کمک شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی فداکار روز چهارشنبه در دیدار با کارکنان بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه بار بزرگی بر دوش مجموعه حوزه سلامت قرار دارد، افزود: بخش درمان شامل حوزه های عملیاتی بیمارستان ها، پزشکان و کادر درمان و در حوزه پشتیبانی شامل بیمه سلامت و سایر بیمه ها فعال است.

وی با اشاره به اهمیت بخش پشتیبانی در حوزه درمان اظهار داشت: با همکاری و کمک همگان، خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه یک "بیمار جز رنج بیماری درد دیگری نداشته باشد"، محقق شده است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تقریبا فراگیری خدمات بیمه ای در کشور محقق شده است، ادامه داد: هم اینک برای مردم در حوزه بیمه پایه، مشکل زیادی وجود ندارد، اما کیفیت خدمات در بیمه تکمیلی متفاوت است.

وی تصریح کرد: همین که بیماران سخت درمان برای تایید دارو نباید به بیمه سلامت مراجعه و از طریق تایید سیستمی این کار را انجام می دهند اتفاق بزرگی است که شاید چندان محسوس نباشد، اما بازگو کردن این اقدامات برای مردم دارای اهمیت است.

فداکار با اشاره به ویژگی های نسخه های الکترونیکی بیان کرد: علاوه بر بحث نرم افزاری و فنی این نسخ الکترونیکی که بخش قابل توجهی از کار درمان را تشکیل می دهد، بخش فرهنگسازی اجرای این نسخه ها نیز کار بزرگی بود.

کرمان خاستگاه ۷۰ درصد پروژه‌های بیمه سلامت کشور است

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان نیز در این نشست گفت: خاستگاه ۷۰ درصد پروژه های بیمه سلامت که در کشور انجام شده از استان کرمان بوده است.

محمد جعفری با اشاره به اینکه جمع آوری دفترچه بیمه و اجرای سامانه الکترونیک برای کل بیمه ها از اقدامات خوب حوزه بیمه سلامت بوده است، افزود: هم اینک بیش از ۹۸ درصد نسخه ها در استان کرمان به صورت الکترونیکی به بیمار ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد مردم استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر بیمه گسترش خوبی پیدا کرده تا کسی دغدغه بیمه و درمان نداشته باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه عمق بخشی به خدمت بیمه در یک سال اخیر اتفاق افتاده است، گفت: در حال حاضر بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه های ناباروری را پرداخت می‌کند و همچنین ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه به بیماران سخت درمان استان توسط این بیمه پرداخت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha