کف‌سازی ۲ معبر خاطره‌ساز در پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام کرد: عملیات عمرانی و سنگ فرش ۲ معبر خاطره‌ساز در پایتخت به عنوان نقطه اتصال خانه اتحادیه و موزه خوشنویسی ایران توسط سازمان زیباسازی پایان یافت.

به گزارش ایرنا از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهرتهران؛ علی صارمی روز چهارشنبه با اشاره به احیا و مرمت بنای تاریخی خانه اتحادیه و همچنین تردد شهروندان و هنرمندان به خانه موزه خوشنویسی (ایران) از اتمام عملیات عمرانی با هدف کف سازی کوچه های منتهی به این دو بنا خبر داد و گفت: کف سازی کوچه فولادوند که منتهی به خانه موزه خوشنویسی (ایران) است از جنس سنگ به طول ۴۵ متر و مساحت ۳۰۰ متر مربع طی ۲ ماه انجام شده است.

به گفته وی، کوچه اتحادیه نیز به طول ۶۰ متر و ۳۰۰مترمربع مساحت در ۳ماه سنگ فرش شده است.

معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی در ادامه از اجرای فاز ۲ پروژه بهسازی دروازه دولت خبر داد و گفت: در فاز اول میدانگاه سعدی طراحی و به اجرا در آمد و در فاز دوم مرمت و کفسازی پیاده راه‌های اطراف این میدانگاه در دستور کارسازمان قرار دارد که در مرحله طراحی آن هستیم.

به گزارش ایرنا، سازمان زیباسازی شهر تهران در این دوره از مدیریت شهری نسبت به احیای بافت های تاریخی تهران اقدامات قابل توجهی انجام داده که مرمت و بازسازی خانه اتحادیه یکی دیگر از این اقدامات بود که مورد توجه علاقمندان به تهران قدیم قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha