۸۰ شرکت تولید کودهای کشاورزی با شرکت خدمات حمایتی وزارت جهاد تفاهم‌نامه امضا کردند

یزد- ایرنا -کارشناس بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۸۰ شرکت تولید کودهای کشاورزی در سطح کشور با این شرکت تفاهم‌نامه منعقد کردند و محصولات تولیدی این واحدها در سبد این شرکت قرار دارد.

به گزارش ایرنا "احمد قربانی جوکار" روز چهارشنبه در همایش یکروزه آموزشی و ترویجی و معرفی سبدکودی شرکت های خدمات حمایتی کشور در یزد افزود: این شرکت ها افزون بر ۷۰۰ تا ۷۵۰ قلم انواع کودهای شیمیایی کشاورزی در کشور تولید می کنند.

وی با بیان اینکه شرکت خدماتی و حمایتی وزارت جهاد کشاورزی مجری خودکفایی کودهای کشاورزی در کشور است اظهار کرد: شرکت تولیدکننده کودها باید برای قرارگیری در سبد کودی این شرکت ،شماره ثبت مورد تایید موسسه خاک و آب را داشته باشد.

قربانی جوکار ادامه داد: سه هزار و ۵۰۰ کارگزاری و شبکه فعال برای توزیع کود شیمیایی در سطح کشور فعال است تا کشاورزان بتوانند کود استاندارد و با کیفیت را از این کارگزاری‌ها تهیه و تامین کنند.

دبیر برگزاری همایش های آموزشی ترویجی و معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به وجود شرکت های متعدد دانش بنیان تولیدکننده کود شیمیایی در کشور گفت: تاکنون کشاورزان از لحاط تامین کود فسفات و پتاست با مشکلی و چالشی روبرو نشدند و حتی ارزان تر از قیمت تمام شده به بدست آنها می رسد.

قربانی جوکار تصریح کرد: همچنین کودهای ریزمغذی تولیدی شرکت های دانش بنیان به کشورهای ارمنستان، عراق و افغانستان صادر می شود و در حال محقق شدن خودکفایی تولید این کودها در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه در سالجاری ۲۲ همایش آموزشی و ترویجی و معرفی سبدکودی شرکت های خدمات حمایتی در استانهای مختلف کشور برگزار شده است اظهار کرد: برنامه ریزی شده ۲۵ همایش دیگر در استانهای مختلف برپا شود البته در برخی استانها بر اساس پتانسیل و ظرفیت های کشاورزی آن شاید در سال ۲ یکبار برگزار شود.

قربانی جوکار تصریح کرد: این همایش ها با هدف معرفی ظرفیت کشور در تولید و خودکفایی کودهای کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان دانش‌بنیان داخلی ، حذف دست دلالان و واسطه‌ها و توزیع مستقیم کود توسط تولیدکننده برای مصرف‌کننده و یا کشاورز برگزار می شود.

همایش یاد شده با حضور شرکت های تولید کننده کودهای شیمیایی کشاورزی از استانهای مختلف برگزار و آنها محصولات خود را در معرض دید قرار دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha