۲ هزار خانه کم دوام روستایی گنبدکاووس در طرح مقاوم‌سازی قرار گرفت
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس گفت: با اعلام سهمیه این نهاد برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سال جاری، ۲ هزار واحد مسکونی کم دام یا بی‌دوام این شهرستان مرزی نوسازی و مقاوم می‌شوند.

مرتضی صابری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای نوسازی این تعداد واحد مسکونی در مناطق روستایی گنبدکاووس هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی با کارمزد پنج درصد پیش بینی شده است.

وی، سقف تسهیلات بانکی برای مقاوم سازی هر واحد مسکونی را سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و بیان داشت: با افزایش سقف وام نوسازی مسکن روستایی از ۲ به ۳.۵ میلیارد ریال توسط هیات وزیران شاهد رونق ساخت و ساز مسکن در روستاها و صنایع مرتبط با آن خواهیم بود.

صابری از امضای تفاهم نامه با بخشداران مرکزی و داشلی‌برون گنبدکاووس به منظور توزیع عادلانه تسهیلات ابلاغی خبر داد و گفت: دهیاران مناطق روستایی این شهرستان می‌توانند علاقمندان به نوسازی مسکن را پس از صدور پروانه ساختمانی، جهت تشکیل پرونده به این نهاد معرفی کنند.

مدیر بنیاد مسکن گنبدکاووس بیان داشت: این شهرستان مرزی افزون بر ۱۷۰ روستا دارد که در مجموع ۴۷ هزار و ۶۵۸ واحد مسکونی در آنها ساخته شده است.

وی گفت: از مجموع واحدهای مسکونی موجود در مناطق روستایی گنبدکاووس، ۲۲ هزار و ۶۹۰ واحد آن معادل ۴۸ درصد مقاوم بوده و بقیه یعنی ۲۴ هزار و ۹۶۸ واحد معادل ۵۲ درصد کم دوام و بی دوام هستند.

صابری یادآور شد: سال گذشته سهمیه ابلاغی بنیاد مسکن برای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی حدود هزار و ۱۰۰ واحد بود که ۹۸ درصد متقاضیان موفق به انعقاد قرارداد با بانک‌های عامل جهت اخذ تسهیلات ۲ میلیارد ریالی شدند.

به گفته وی، از این تعداد ۸۸ درصد آنها با دریافت تسهیلات عملیات اجرایی ساخت مسکن خود را آغاز کردند.

صابری همچنین اظهارداشت: علاوه بر سهمیه ابلاغی سال قبل، ۴۷۵ فقره تسهیلات مسکن روستایی متمم یک به ۲ میلیارد ریالی نیز به بانک‌های عامل معرفی شدند که در این بخش ۹۲ درصد متقاضیان موفق به اخذ قرارداد شدند.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha