معابر ۷۵ روستای گنبدکاووس آسفالت شد

۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۹:۰۸
کد خبر: 85542962
معابر ۷۵ روستای گنبدکاووس آسفالت شد
آسفالت معابر روستای «یاسی‌تپه» گنبدکاووس

گنبدکاووس- ایرنا- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس از آسفالت معابر خاکی ۷۵ روستای ۲ بخش «مرکزی و داشلی‌برون» این شهرستان طی ۲ سال اخیر خبر داد و گفت: آسفالت این تعداد روستا با مشارکت سه جانبه «بنیاد مسکن، بخشداران و دهیاران» انجام شده است.

مرتضی صابری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حجم آسفالت استفاده شده در معابر ۷۵ روستای گنبدکاووس ۲۵۰ هزار مترمربع بود.

وی به ارزش ریالی زیرسازی و آسفالت معابر روستایی گنبدکاووس اشاره نکرد اما گفت: ۵۰ درصد هزینه شامل عملیات «زیرسازی و درصورت نیاز «جدول بندی» معابر توسط بخشداری و دهیاری‌ روستا و ۵۰ درصد دیگر شامل «تامین قیر و مصالح، پخت آسفالت، حمل و پخش آن» هم توسط بنیاد مسکن تامین شده است.

صابری ادامه داد: برنامه امسال بنیاد مسکن گنبدکاووس آسفالت ۱۳۰ هزار مترمربع از معابر روستاهای این شهرستان است که درصورت مشارکت بخشداران و دهیاران اجرا خواهد شد.

مدیر بنیاد مسکن گنبدکاووس همچنین گفت: هنوز سهمیه امسال این نهاد برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی ابلاغ نشده است.

وی بیان کرد: سهمیه سال قبل بنیاد مسکن گنبدکاووس برای نوسازی مسکن روستایی، هزار و ۸۰۰ واحد بود که ساخت و ساز آن درحال انجام است.

صابری اظهارداشت: گنبدکاووس افزون بر ۱۷۰ روستا دارد که در مجموع ۴۷ هزار و ۶۵۸ واحد مسکونی در آنها ساخته شده است.

به گفته وی، از مجموع واحدهای مسکونی موجود در مناطق روستایی گنبدکاووس، ۲۲ هزار و ۶۹۰ واحد معادل ۴۸ درصد مقاوم و بقیه یعنی ۲۴ هزار و ۹۶۸ واحد معادل ۵۲ درصد کم دوام و بی دوام هستند.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha