بیمه سلامت ۱۲۵ میلیارد ریال برای درمان بیماران خاص استان مرکزی پرداخت کرد

خمین – ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: سازمان بیمه سلامت ۱۲۵ میلیارد ریال منابع مالی برای درمان و ارایه خدمت به بیماران خاص این استان در سال جاری پرداخت کرد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا جیریایی روز پنجشنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید بیمه سلامت خمین، افزود: ۱۶ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و سخت درمان در استان مرکزی در این صندوق ساماندهی شده‌اند و می‌توانند از خدمات حمایتی سازمان بهره‌مند شوند.
وی، با یادآوری تشکیل صندوق بیماران خاص از شهریورماه پارسال، گفت: ۱۰۷ نوع بیماری از خدمات حمایتی این صندوق بهره‌مندند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی خاطرنشان کرد: حمایت از زوج‌های نابارور از دیگر خدمات سازمان بیمه سلامت است و تمام زوج‌های جوان نابارور عضو در این صندوق، تحت پوشش بیمه‌ای این سازمان قرار دارند.

جیریایی اضافه کرد: ۵۴۵ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت استان مرکزی نشان‌دار شدند و تمام مراکز دولتی و خصوصی درمان ناباروری در استان، طرف قرارداد با بیمه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: تاکنون ۳۰میلیارد ریال کمک مالی توسط اداره‌کل بیمه سلامت استان برای درمان این زوج‌ها پرداخت شده است.

جیریایی یادآور شد: ۶۵۴ هزار نفر تحت پوشش اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی قرار دارند که ۴۶ درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: ۳۲۶ هزار نفر این افراد تحت پوشش صندوق روستائیان و عشایر و ۱۸۳ هزار نفر تحت پوشش صندوق ایرانیان است که به صورت ۱۰۰ درصد رایگان از خدمات بیمه‌ای صندوق بهره‌مند شده و حق سرانه آنها توسط دولت پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: این صندوق‌ها ۸۵ درصد مجموع جمعیت تحت پوشش بیمه‌ای این اداره‌کل را تشکیل می‌دهند و به صورت رایگان از خدمات بیمه‌ای این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

جیریایی، جمعیت تحت پوشش بیمه‌ای سایر اقشار این اداره کل را ۴۱ هزار نفر عنوان کرد و گفت: ۸۲ هزار کارمند در استان مرکزی از چتر حمایتی بیمه سلامت بهره‌مند است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح دارویار با هدف حذف ارز ترجیحی از دیگر اقدامات بیمه سلامت است و در نیمه نخست امسال ۷۰۰ میلیارد ریال در این راستا پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی، با اشاره به حمایت از توانخواهان زیرپوشش بهزیستی توسط بیمه سلامت، گفت: ۲۱ هزار توانخواه در این استان در سامانه بیمه سلامت برای دریافت ۵۹ کد خدمتی تعهد این بیمه، نشان‌دار شدند.

جیریایی تاکید کرد: دولت سیزدهم ۲۰ دستاورد مهم در بخش‌های مختلف بیمه سلات دارد.

فرماندار خمین نیز در این آیین با تسلیت شهادت حضرت معصومه(س) گفت: ساختمان اداری، تجهیزات و نیروی انسانی، هدف ابزاری برای تحقق هدف اصلی یعنی خدمت رسانی به مردم است.

حمید کمانکش ادامه داد: مردم انقلابی ایران شایسته دریافت بهترین خدمات هستند و برنامه‌ریزی‌ها و تلاش مسئولان در دولت سیزدهم در مسیر ارائه خدمات به آحاد مردم جامعه است.

ساختمان جدید بیمه سلامت خمین در ۶۰۰ متر و با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال ایجاد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha