۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85272116
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا با پاکستان درباره جنگ اسرائیل و حماس گفت‌وگو کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - یک روز پس از مطالبه اسلام‌آباد از حامیان رژیم نامشروع صهیونیستی برای توقف جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان، مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا با وزیر امور خارجه پاکستان پیرامون تحولات غزه پس از عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل گفت‌وگو کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، تماس تلفنی معاون وزیر امور خارجه دولت بایدن با وزیر امور خارجه پاکستان درحالی انجام می‌شود که مردم پاکستان روزهای اخیر با حضور در راهپیمایی‌های گسترده علیه اسرائیل و در حمایت از عملیات رزمندگان فلسطین، سکوت مجامع غربی از جمله پشتیبانی ایالات متحده از جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

روز گذشته نیز سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که این کشور از حامیان رژیم اشغالگر اسرائیل مطالبه می‌کند که برای توقف جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان، برقراری آتش بس و پایان محاصره غزه نقش آفرینی نمایند.

براساس این گزارش، ویکتوریا نولند معاون وزیر امور خارجه آمریکا طی تماس تلفنی با جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه پاکستان پیرامون آخرین تحولات مرتبط با جنگ اسرائیل و حماس گفت‌وگو کرد.

طرف آمریکایی بر آنچه که وی آزادی همه گروگان ها و محافظت از غیرنظامیان در برابر آسیب خواند، تأکید کرد.

آنان همچنین بر لزوم جریان مستمر کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در غزه و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها توافق کردند.

معاون وزیر خارجه آمریکا درخصوص تسهیل اسکان امن و به موقع اتباع افغانستانی در پاکستان که واجد شرایط برای انتقال به ایالات متحده هستند، صحبت کرد.

براساس این گزارش، قرار است روز یکشنبه (۷ آبان) تظاهرات گسترده علیه اسرائیل و آمریکا از سوی احزاب و گروه‌های مذهبی پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شود و حامیان فلسطین تا سفارت آمریکا راهپیمایی خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha