امام جمعه تربت‌حیدریه بر تقویت روحیه خودباوری در فرزندان تاکید کرد

تربت‌حیدریه-ایرنا- امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: شایسته است خانواده ها در فرزندان خود روحیه خودباوری و اعتماد به‌ نفس را تقویت کنند.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی در آیین سیاسی - عبادی این هفته نماز جمعه تربت‌حیدریه افزود: همچنین مدیران فرهنگی باید تمام فکر و ذهن خود را روی تربیت قشر جوان و نوجوان متمرکز کنند و این مطالبه جدی رهبر فرزانه انقلاب است.

وی تصریح کرد: این قشر از جامعه هنوز ذهنش گرفتار مسایل و مشکلات نیست و مطالب را می پذیرد بنابراین قبل از اینکه ذهن و قلب جوان و نوجوان به خیلی از مسایل مشغول شود باید کار تربیتی انجام داد.

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: همه دستگاههای فرهنگی باید این دغدغه را داشته‌ باشند که برای این قشر برنامه‌ریزی کنند تا "حسین فهمیده‌" ها برای کشور تربیت شوند.

معلمی به مولفه‌های تربیت برای این قشر اشاره کرد و افزود: در گام نخست باید خودباوری و اعتماد به نفس در جوان و نوجوان ما از همان دوران دبستان و دبیرستان آموخته شود که این جوان هویت خود را بداند که چه جایگاهی دارد و در آینده با توانایی‌ها و استعدادهای خود چه کارهایی می‌تواند انجام بدهد.

وی ادامه داد: متاسفانه فرهنگ علاقه مندی و نیازمندی به غرب از دوران ستمشاهی در کشور نهادینه شده و هنوز هم ریشه کن نشده است و خیلی از خانواده‌ها فرهنگ غرب را به خانه آورده اند و این فرهنگ از نوع پوشش و لباس آنها هم مشخص است.

امام جمعه تربت حیدریه تقویت حس کنجکاوی را دیگر مولفه تربیت دانست و افزود: این نیروی محرکه در وجود جوان و نوجوان باید ارتقا یابد و روحیه کنجکاوی روز به روز تقویت شود

معلمی افزود: باید روحیه کار جمعی و گروهی در جوان و نوجوان تقویت شود و این در حالی است که این شبکه سازی و تعاون و کار جمعی در کشور ضعیف است لذا کار جمعی و گروهی باید برای جوان و نوجوان تبیین شود.

وی تاکید کرد: جوان و نوحوان امروز را باید مدیران آینده کشور دید لذا همت آنها را باید بالا برد تا سواد تحصیلی و توانمندی و استعداد آنها افزایش یابد.

امام جمعه تربت حیدریه پرورش روحیه کار و تلاش در نوجوان و جوان را ضروری برشمرد و افزود: این در حالی است که تنبلی و فرهنگ پشت میز نشینی در حال افزایش است اما خیلی از فعالیت‌های کشاورزی، اجتماعی و اقتصادی درآمدهای مناسبی برای زندگی دارد لذا کسی که مسوولیت پذیر نباشد هیچ کار اجتماعی را هم نمی‌توان به او محول کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha