اورژانس شاهرود به سه هزار مصدوم تصادفات امدادرسانی کرد

شاهرود - ایرنا - رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت: سه هزار و ۲۵۵ مصدوم حوادث جاده‌ای و شهری طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ به وسیله آمبولانس‌های اورژانس به مراکز درمانی این شهرستان انتقال یافتند.

زهره صالح نساج روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به تردد مسافران از محورهای شهرستان‌های شاهرود و میامی اشاره کرد و افزود: برای انتقال مصدومان حوادث جاده‌ای و شهری یک‌هزار و ۷۱۴ ماموریت طی نیمه نخست امسال انجام شد.

وی با بیان اینکه ۵۷ سورتی پرواز به منظور انتقال مصدومان حوادث جاده‌ای توسط اورژانس هوایی انجام شد، ابراز کرد: ۷۳ مصدوم تصادفات جاده‌ای طی این پروازها به بیمارستان امام حسین‌(ع) شاهرود انتقال یافتند.

زمان رسیدن اورژانس شاهرود به مصدومان بهتر از میانگین کشوری

صالح نساج، میانگین زمان رسیدن کارشناسان اورژانس شاهرود بر بالین بیمار و یا مصدوم در شهر را ۶ دقیقه ۴۰ ثانیه عنوان کرد و گفت: میانگین زمان استاندارد کشوری در این زمینه هشت دقیقه است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود ادامه داد: میانگین زمان رسیدن کارشناسان اورژانس شاهرود در حوادث جاده‌ای ۱۲ دقیقه ۵۰ ثانیه است که این زمان برای استاندارد کشوری ۱۴ دقیقه تعیین شده است.

تولد سه نوزاد در آمبولانس

صالح نساج اظهار کرد: تکنسین‌های آمبولانس‌ اورژانس شاهرود طی این بازه زمانی موفق به به دنیا آوردن سه نوزاد شدند.

وی با بیان اینکه ۴۲ هزار و ۴۷۷ تماس تلفنی طی نیمه نخست امسال با سامانه‌های این مرکز برقرار شد، اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۷۴۹ مورد از این تماس‌ها به اعزام آمبولانس انجامید.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود با ۱۷۴ کارشناس در ۱۶ پایگاه جاده‌ای، چهار پایگاه شهری، ۲ موتورلانس، پایگاه اورژانس هوایی با یک فروند بالگرد و ۳۰ دستگاه آمبولانس به هموطنان خدمات‌رسانی می‌کند.

همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم با ۱۳ تخت و تجهیزات مناسب برای پوشش حوادث احتمالی پر تلفات و خدمات‌دهی به بیماران سرپایی در این مرکز آماده است.

براساس آمار، سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر در مسیر اصلی محور تهران- مشهد و برعکس از استان سمنان تردد می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha