۲۸۵ متخلف حوزه محیط زیست در اردبیل به مراجع قضایی معرفی شدند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ۲۸۵ متخلف حوزه محیط زیست در ۶ ماهه نخست امسال در این استان به مراجع قضایی معرفی شدند.

حسن قاسم‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صید و شکار غیرمجاز، زنده‌گیری حیات وحش، تعلیف غیرمجاز دام و تخریب و ایجاد آلودگی از جمله تخلفات انجام شده در حوزه محیط زیست استان است.

وی اظهار کرد: در این مدت محیط‌بانان با گشت‌های مستمر و اقدامات پیشگیرانه در مناطق شکار ممنوع و حفاظت شده استان از ۱۹ مورد صید و شکار غیرمجاز ممانعت کردند و ۱۹۰ مورد اخطاریه در راستای حفاظت از محیط زیست استان صادر شد.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۴۴ قبضه اسلحه از متخلفان شکار در استان کشف و ضبط شد، اضافه کرد: از این تعداد ۲۱ قبضه اسلحه غیرمجاز و ۲۳ قبضه مجاز است.

قاسم‌پور بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل به‌صورت شبانه‌روزی در مناطق تحت مدیریت و آزاد استان حضور داشته و با متخلفان زیست محیطی بدون اغماض طبق قانون برخورد می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از مردم و دوستداران محیط زیست خواست هرگونه موارد زیست محیطی را به سامانه ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

به گزارش ایرنا، سه منطقه حفاظت شده و پنج منطقه شکار ممنوع از جمله آق‌داغ، مغان، نئور، شورابیل، گندیمن، دربند مشکول، انزان و خروسلو با مجموع مساحت بیش از ۲۴۵ هزار هکتار در محدوده استان اردبیل واقع شده است.

استان اردبیل به دلیل شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی ۳۵۳ گونه جانوری اعم از پرندگان، جانوران وحشی، دوزیستان، ماهیان و مارها را در اکوسیستم‌های آبی و خشکی خود جای داده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha