طرح ارتقا تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج افتتاح می‌شود

سنندج- ایرنا- طرح ارتقا کمی و کیفی تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج با ۲ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال هزینه با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، طرح ارتقا تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنندج از سال ۱۳۹۶ شروع شد و هدف از اجرای آن افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه از ۱۲۰ هزار مترمکعب به ۲۰۰ هزار مترمکعب در روز و افزایش جمعیت تحت پوشش از ۴۶۰ هزار نفر به ۷۰۰ هزار نفر، بهبود کیفیت پساب خروجی و کاهش مقادیر فسفر، نیترات و آمونیاک در حد مجاز است‌.

با احداث سازه‌های آبگیر به طول بیش از ۸.۵ کیلومتر لوله گذاری، شیرابه محل دفن پسماند زباله از رودخانه قشلاق حذف و به تصفیه خانه هدایت شده است که با رقیق سازی و تغییر و ارتقا در فرآینده های تصفیه، شیرابه به راحتی تصفیه می شود.

تصفیه‌ خانه فاضلاب سنندج در ابتدا برای جمعیت ۴۶۵ هزار نفری این شهر و با ظرفیت ۹۹ هزار و ۳۶۰ مترمکعب در شبانه روز ایجاد شد که قرار است به ۱۵۰ هزار مترمکعب در شبانه روز برای جمعیت ۷۰۰ هزار نفری ارتقا یابد.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته، ۱۶ طرح با ۳۲ هزار میلیارد تومان هزینه، در سفر رئیس جمهور به کردستان به بهره برداری خواهد رسید.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دور نخست سفر خود ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ به استان کردستان سفر کرد، رییس جمهور قرار است در دور دوم سفرهای استانی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته یعنی ۱۱ و ۱۲ آبان مهمان مردم کردستان باشد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفر دیگری برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرده بود و سفر روز پنجشنبه سومین سفر وی در کمتر از ۱۸ ماه محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha