استاندار: پروژه‌های متعددی همزمان با سفر رییس جمهور در کردستان افتتاح می شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده ای نزدیک میزبان رییس جمهور و هیات دولت در استان خواهیم بود و در این سفر پروژه‌های متعددی در حوزه های مختلف افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در جلسه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان در استان کردستان اظهار کرد: سفر دور اول رییس جمهور و هیات دولت به کردستان دستاوردهای بسیار خوبی برای استان داشت و در این سفر نیز اعتبارات تکمیلی پروژه ها به استان اختصاص می یابد که در سفر اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه افتتاح راه آهن سنندج- همدان و افتتاح پروژه‌های آبی از جمله پروژه‌های مهمی است که در این سفر به بهره‌برداری خواهد رسید و افزود: در جای جای استان پروژه های مهمی داریم که در این سفر اعتبارات خوبی برای آنها هماهنگ شده و در سفر ابلاغ خواهد شد.

زارعی کوشا از پروژه راه آهن به عنوان یک انتظار ۲۰ ساله مردم نام برد و گفت: یک سوم کارهای این پروژه عظیم در یک سال گذشته و در دولت سیزدهم انجام شده است.

استاندار کردستان یادآور شد: در سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان، استقبال مردمی در سنندج و یک یا ۲ شهر دیگر استان را خواهیم داشت و بی شک استان کردستان که در مهمان نوازی زبانزد است، در این سفر نیز استقبال باشکوهی از رییس دولت سیزدهم و هیات همراه خواهد داشت و بار دیگر دشمنان را ناکام می گذارند.

فلسفه دشمنی ما با آمریکا برای جوانان و نوجوانان تببین شود

استاندار کردستان در ادامه به ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: این روز یک روز ویژه در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می رود رخدادهای تلخی در این روز اتفاق افتاد اما به نوعی محور این رویدادها انقلاب، شخصیت امام و دشمنی رژیم طاغوت با امام بوده است و بخش عمده ای هم به موضوع استکبار و پشتیبانی از دولت های مستبد ارتباط داشته است.

زارعی کوشا با تاکید بر باشکوه تر برگزار کردن راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در استان گفت: ما در استان یک برنامه نمادین راهپیمایی داریم و سال گذشته با تمام تهدیدات دشمن، مردم حضور باشکوهی داشتند و امسال نیز باید با تمام توان تلاش کنیم مراسمی در شان نظام جمهوری اسلامی برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید از این ایام به عنوان فرصتی برای تبیین و روشنگری وقایع انقلاب و علت دشمنی ما با آمریکا در فضای مدارس بهره کافی ببریم، گفت: لازمه این مهم این است که زبان گفت و گو با نوجوانان را بلد بوده و بر موضوعات تسلط کافی داشته باشیم.

استاندار کردستان تاکید کرد: باید برای تبیین با زبان موثر برنامه ریزی شود چرا که با شعار و فعالیت های شعاری کار پیش نمی رود و ما باید در قالب پویش ها و با زبان هنرمندانه در این راستا فعالیت کنیم و از ظرفیت دانشگاه، مدارس، صدا و سیما و رسانه‌ها بهره بگیریم.

۱۳ آبان امسال از اهمیت مضاعفی برخوردار است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: یوم‌الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، نقطه عطفی در تاریخ این مرز و بوم به شمار می رود و در این روز سه حادثه اتفاق افتاد که هر چند به ظاهر، سه رویداد از هم مجزا است اما هر کدام تاثیرگذاری خاص خود را داشته است.

حجت‌الاسلام سید محمدسادات افزود: امسال با توجه به حوادث اتفاق افتاده در منطقه بویژه در غزه، یوم الله ۱۳ آبان از اهمیت مضاعفی برخوردار است و باید تلاش کنیم با انسجام و هماهنگی دستگاه ها، برنامه‌هایی فاخر در استان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه های گرامیداشت ۱۳ آبان در استان در ۲ حوزه تبینی و میدانی برگزار می شود، گفت: دانش آموزان و دانشجویان نوک پیکان هجمه دشمنان هستند لذا باید روشنگری های لازم برای این قشر انجام شده و راهپیمایی ۱۳ آبان با شکوه بیشتری برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: برای حضور باشکوه دانش آموزان و فرهنگیان در راهپیمایی ۱۳ آبان اقدامات لازم انجام شده است و باید در ایام باقی مانده اقلام تبیینی و تبلیغی در مدارس توزیع شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان نیز به آمادگی برگزاری نقاشی ۱۰۰ متری در میدان آزادی اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم در قالب این نقاشی مظلومیت کودکان فلسطینی به تصویر کشیده شود و انتظار داریم دستگاه های مربوطه در زمینه تامین اعتبار این مهم ما را یاری دهند.

۱۳ آبان در تقویم کشورمان به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است هر سال مردم در این روز به یاد رویدادهای کشتار دانش آموزان در سال ۱۳۵۷، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه به خیابان‌ها می آیند تا با آرمان های انقلاب اسلامی تجدید پیمان کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha