۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۰۳
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85274475
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۳۰ درصدی ثبت‌نام داوطلبان مجلس در ملایر

۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۰۳
کد خبر: 85274475
رشد ۳۰ درصدی ثبت‌نام داوطلبان مجلس در ملایر

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: ۱۰۱ نفر مجموعا در این شهرستان برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند که نسبت به دوره قبل (۱۳۹۸)، رشدی بالای ۳۰ درصد را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "سلمان اسماعیلی" روز یکشنبه در ستاد انتخابات شهرستان ملایر اظهار کرد: افزایش شمار داوطلبان ثبت‌نام شده در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، نوید یک انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری مردم را می‌دهد.

وی افزود: از این تعداد ۹۲ نفر مرد و ۹ نفر خانم هستند و ۲۰ نفر دارای مدرک دکترا، ۷۴ نفر کارشناسی ارشد، ۶ نفر کارشناسی، یک نفر دارای مدرک حوزوی و ۲ نفر مشمول ماده ۳۲ است و ۲۵ نفر هم سابقه ایثارگری دارند.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: نسبت به انتخابات سال ۱۳۹۸، هفت درصد تعداد شعبات را اضافه کردیم.

اسماعیلی ادامه داد: ۱۹۹ شعبه انتخابات از سال دوره قبل در سال ۱۳۹۸ به ۲۱۳ شعبه به متظور تسهیل در حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای افزایش یافت که هفت درصد رشد دارد.

وی با بیان اینکه افزایش تعداد شعبات پس از بررسی لازم در هیات‌های اجرایی و هیات‌های اجرایی بخش‌ها پیشنهاد و افزایش ۱۴ شعبه به تصویب رسید، افزود: از ۲۱۳ شعبه، ۱۰۲ شعبه شهری و ۱۱۱ شعبه روستایی است.

معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه از ۲۱۳ شعبه ۱۴۵ شعبه ثابت و ۷۱ شعبه سیار است، گفت: مشکلی در افزایش شعب و دسترسی مردم به شعبه‌های اخذ رای در سطح این شهرستان نداریم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه هیات‌های اجرایی ملایر و مرکزی و سه بخش فرعی سامن، جوکار و زنگنه در موعد مقرر شکل گرفت،اظهار کرد: از خردادماه ستاد انتخابات شهرستان و هشت کمیته زیرمجموعه شکل گرفت.

وی یادآور شد: ۳۰ نفر معتمدان معرفی شده، مورد تایید قرار گرفتند و از طریق رای‌گیری هشت نفر از هیات‌های اجرایی به عنوان معتمدان و اعضای اصلی هیات اجرایی و پنج نفر به عنوان علی‌البدل انتخاب شدند.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به تعامل خوب با مجموعه هیات نظارت بر انتخابات و برگزاری جلسات مختلف طبق نیاز، تاکید کرد: هیات بازرسی نیز شکل گرفته و اعضای آن مشخص شد که نسبت به دوره قبل بیشتر تقویت شد.

اسماعیلی یادآور شد: از روز چهارشنبه پس از اتمام موعد مقرر نام‌نویسی، فرآیند بررسی صلاحیت‌ها آعاز شده و نتایج در موعد مقرر اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۲ کرسی نمایندگی در محلس شورای اسلامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha