کشف ۲ انبار احتکار لاستیک در بندرعباس؛ ۱۳ ضایعاتی غیرمجاز پلمب شد

بندرعباس - ایرنا - فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ۲ انبار احتکار لاستیک به ارزش ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در بندرعباس کشف شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان روز دوشنبه در تشریح این خبر افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در اجرای طرح مقابله با پدیده احتکار و مبارزه با برهم زنندگان امنیت و نظم اقتصادی با انجام گشت زنی‌ در سطح بندرعباس و انبارهای حاشیه‌ای این شهرستان، ۲ انبار احتکار لاستیک را شناسایی و موضوع را در دستورکار قرار دادند.

وی بیان کرد: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی به محل اعزام و در بازرسی از انبار موردنظر ۴۸۰ حلقه لاستیک انواع خودروهای سواری و باری احتکار شده قاچاق را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی هرمزگان، با اشاره به دستگیری ۲ متهم در این زمینه،اظهار کرد: در این رابطه پرونده قضایی تشکیل و به سازمان‌های زیربط ارسال شد.

جاویدان از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرمجاز در قالب احتکار کالا و یا تهیه و توزیع کالای قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان و محتکران اقدام شود.

پلمب ۱۳ باب ضایعاتی غیرمجاز و متخلف در بندرعباس

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی هرمزگان از پلمب ۱۳ باب ضایعاتی غیرمجاز و متخلف به علت نداشتن مجوز و خرید و فروش اموال مسروقه در شهرستان بندرعباس خبر داد.

سرهنگ مهدی بشارتی افزود: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و نظارت بر صنوف ضایعاتی و مقابله جدی با خرید و فروش اموال مسروقه ، اجرای طرح پاکسازی صنوف ضایعاتی در شهرستان بندرعباس به اجرا گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه برخی از ضایعاتی‌های شهر بدون مجوز بوده و اقدام به خرید اموال مسروقه از سارقان می‌کردند، افزود: با تلاش ماموران در بازدید میدانی تعداد ۱۳ باب ضایعاتی بدون مجوز و متخلف که در امر خرید و فروش اموال مسروقه فعالیت می‌کردند، پلمب شدند.

رییس پلیس امنیت عمومی هرمزگان با اشاره به اینکه واحدهای ضایعاتی می‌توانند به عنوان یکی از بسترهای وقوع جرم باعث افزایش آمار جرائمی چون سرقت شوند، بر اهمیت نظارت بر فعالیت‌های این اصناف تاکید کرد.

کشف بیل مکانیکی ۱۶۰ میلیارد ریالی قاچاق در هرمزگان

فرمانده انتظامی هرمزگان از شناسایی و کشف یک دستگاه بیل میکانیکی قاچاق به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال در شهرستان بندرعباس خبر داد.

سردار جاویدان بیان کرد: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان هرمزگان حین کنترل خودروهای عبوری محور اسکله به یک دستگاه کامیون تریلی حامل یک دستگاه بیل مکانیکی مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی افزود: ماموران خودرو را متوقف که در بررسی‌های فنی انجام شده و کنترل مدارک، مشخص شد بیل مکانیکی بدون اصالت و پلاک آن دستکوب بوده که راننده قصد خروج این محموله قاچاق از استان را داشته که با هوشیاری و تیزبینی ماموران ناکام ماند.

این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

توقیف یک‌هزار و ۲۴ ثوب شال خارجی در پارسیان

فرمانده انتظامی پارسیان از توقیف یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ و کشف یک‌هزار و ۲۴ ثوب شال خارجی زنانه قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمد رستمی بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری حوزه استحفاظی ایستگاه بازرسی لاورچهو به یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شده و آن را پس از تعقیب و گریزی کوتاه متوقف کردند که در بازرسی از آن شال خارجی به میزان یادشده کشف شد.

وی با بیان اینکه در این راستا یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ توقیف و یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد، تصریح کرد: تشدید مبارزه با قاچاق کالا محوری‌ترین برنامه فراجا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha