امام جمعه بیرجند: آموزش و پرورش در انسان‌پروری نقش کارساز دارد

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: آموزش مقدمه‌ای برای پرورش است و دستگاه آموزش و پرورش در انسان‌پروری نقش کارساز دارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: خانه و خانواده‌ها، فضای عمومی، رسانه‌ها و آنچه بیش از همه می‌تواند موثر باشد؛ آموزش و پرورش جمهوری اسلامی است که بر مبنای صحیح مکتبی خود می‌تواند کارساز باشد.

وی افزود: جهان هستی یک پرورشگاه است و در نهایت محصول دست ما خواهد شد که چه می‌پروریم و امیدوارم در این وظیفه بزرگ انسانی و الهی موفق باشید که هیچ خیری بالاتر از تاثیرگذاری در جهت انسان‌پروری نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن دعا برای پیروزی مردم مظلوم فلسطین بر اشغالگران گفت: اگر با دید جهان شناسی و انسان شناسی نگاه کنیم صدر و ذیل جهان کارشان پرورش بوده و این مساله اصلی خلقت است.

وی ادامه داد: انواع و اقسام محصولات مادی را که محصول این منظومه شمسی، کیهان و کهکشان است و همواره بهره مند می‌شویم، از معادن گرفته و بقیه عناصر دیگر که نیاز خود را برآورده می‌کنیم، پرورده شده‌اند یعنی میلیون‌ها سال طول می‌کشد که طبیعت مادی آنها را پرورده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: این زمین با امکاناتی که دارد، انواع و اقسام روییدنی‌ها و گیاهی که می‌پرورد و آن گیاه محصولات حیاتی و زندگی شما را می‌پرورد، محصول یک گیاه خلق الساعه نیست؛ در دریا و خشکی و صنعت نیز همین گونه است لذا هویت موجودات دیگر غیر از انسان از مبدا تا مقصد خود قابل تعریف است.

وی گفت: تمام این جهان یک پرورشگاه است و به انسان که می‌رسیم ۲ مساله قابل توجه است، اول اینکه ما آموزش را اصل می‌گیریم و تحت عنوان یک معاونت می‌گذاریم برای پرورشی در حالی که عکس این مساله بوده چراکه آموزش مقدمه پرورش است، بقیه موجودات نیازی به آموزش ندارند و طبق غریزه پرورش پیدا می‌کنند.

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: وقتی یک سلسله دروس را معین می‌کنید تا فرد مهندس، فقیه و فیلسوف شود، در واقع دانش مقدمه‌ای برای پرورش است اما مساله اینجا ختم نمی‌شود بلکه شروع است و باید ابتدا هویت آن فرد مشخص تا بعد عنوان شغل آن مطرح شود.

وی افزود: انسان موجودی است که از تمامی عناصر دنیا در او وجود دارد؛ انواع کلسیم، ید و آهن گرفته تا ویژگی‌های نباتی و غرایز حیوانی در انسان وجود دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: با توجه به اینکه چنین انسانی وجود دارد باید دید مهندسی که آموزش داده شده است یک نفر مثل شهید چمران پرورش یافته یا او که صفات گرگ دارد؛ انسان براساس صفات خود تعریف می‌شود و فلسفه تشریع و بعثت انبیا این است که این موجود، انسان تربیت شود.

وی بیان کرد: در روایات، زمانه ما را بهترین و بدترین زمان عنوان کرده‌اند و می‌بینیم که امروز چه جنایت‌هایی می‌کنند، زمانه‌ای که هم انفجار اطلاعات است و هم به فعلیت رسیدن انواع و اقسام ویژگی‌های حیوانی و انسانی است؛ یعنی شما با نگاه به تلفن همراه خود هم انسانیت می‌بینید و هم کارهای شیطانی؛ بیش از ۷۰ سال است خانه و کاشانه مردم را اشغال کردند و اکنون به عنوان حقوق بین الملل هنوز مدعی هستند لذا کجای این کار انسانی است؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: وقتی یک زن یهودی در منطقه تحت حکومت حضرت علی (ع) توسط تروریست‌های معاویه غارت شد و خلخال از او دزدیدند، فریادش بلند شد. این خبر به گوش مولا علی رسید و ایشان فرمودند «اگر از این غم انسان بمیرد جا دارد، چرا حمایت نکردید؟».

وی افزود: اگر پرورش‌ها درست بود که دنیا و جامعه ما مدینه فاضله می‌شد، آنچه پیامبران خواسته و نمونه‌های آن را نیز نشان داده‌اند، قریب به چهار هزار کودک را پیش چشم دنیا شهید کردند اما کجاست حقوق بشر و قوانین بین المللی؛ چه شد که برای یک دروغ سال گذشته همه حقوق بشری شده بودید اما الان سکوت کردید؟

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: این جهان باید تغییر کند، با برگشت به تعلیمات انبیا، انسان پرورش دهیم و این پیچ تاریخ شکل گیرد و گرنه میلیون‌ها بار آن بی‌سواد صحرانشین شرف دارد به این باسوادهایی که جهان را جهنم کرده‌اند و محصول علم خود را به صورت بمب بر سر مردم می‌ریزند.

وی افزود: این مساله‌ای است که امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهبری، مردم غرب آن را حس کرده‌اند اما بحث نجات بشر است و بحث ایران به تنهایی نیست بنابراین تا تفکر و پرورش یافته غرب بر سر کار است، تفکری که میلیون‌ها نفر از بومی‌های آمریکا را کشتند و ایالات متحده را بر سر قبر آنها ساختند، دنیا خوب نخواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha