سه پروژه حوزه انرژی در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد

سنندج- ایرنا- سه پروژه برق رسانی با ۲۵ هزار میلیارد ریال هزینه، همزمان با سفر رییس جمهور به استان کردستان افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همزمان با این سفر، سه پروژه بزرگ حوزه برق در قالب پروژه های تبدیل کامل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار، طرح بهارستان و همچنین احداث خط و پست فوق توزیع سنندج ۶ و فیدرهای ۱۲ گانه منشعب از این پست، به بهره برداری خواهد رسید.

هیوا لهونیان افزود: در پروژه طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار، کل شبکه برق فشار ضعیف استان به طول حدود ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر با سرمایه گذاری ۱۴ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال عاری از سیم مسی خواهد شد.

وی با اشاره به بهره برداری از طرح بهارستان نیز، گفت: با بهره برداری از این پروژه، شبکه برق ۶۴۴ روستا در همه شهرستان‌های استان با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال اصلاح، بهینه سازی و بازمهندسی می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با تاکید بر اینکه اجرای طرح بهارستان با هدف توسعه، اصلاح و بهسازی کامل شبکه فشار متوسط و ضعیف و پست های توزیع برق روستایی است، اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه عظیم، شبکه برق ۶۴۴ روستا معادل حدود ۴۰ درصد روستاهای استان اصلاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سفر هیات دولت پروژه احداث خط و پست فوق توزیع سنندج ۶ نیز افتتاح می شود، به مزایای این طرح اشاره و اظهار کرد: بهره برداری از این پروژه منجر به افزایش ظرفیت شبکه به منظور برقرسانی به مشترکان جدید در محدوده مرکزی شهر سنندج، افزایش قدرت مانور، رفع ضعف ولتاژ و همچنین بهبود قابلیت اطمینان شبکه می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان ادامه داد: احداث این خط و پست فوق توزیع توسط شرکت برق منطقه ای غرب انجام شده و فیدرگیری از پست مذکور توسط شرکت توزیع نیروی برق کردستان صورت گرفته است.

لهونیان با اشاره به اینکه با احداث این پست ۱۲ فیدر ۲۰ کیلوولت نیز ایجاد شده است، افزود: سرمایه گذاری این پروژه هفت هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال هفت هزار میلیارد ریال آن توسط شرکت برق منطقه ای غرب به جهت احداث خط و پست فوق بوده و مابقی نیز توسط شرکت توزیع نیروی برق کردستان به منظور احداث فیدرهای ۱۲ گانه از پست فوق توزیع سنندج ۶ هزینه شده است.

وی یادآور شد: افتتاح این پروژه ها تأثیر بسزایی در تثبیت شرایط تأمین برق پایدار، تقویت زیرساخت های شبکه، روند رو به رشد خدمات رسانی به مردم و مشترکین و افزایش رضایتمندی آنان خواهد داشت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دور نخست سفر خود ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ به استان کردستان سفر کرد، رییس جمهور قرار است در دور دوم سفرهای استانی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته یعنی ۱۱ و ۱۲ آبان مهمان مردم کردستان باشد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفر دیگری برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرده بود و سفر روز پنجشنبه سومین سفر وی در کمتر از ۱۸ ماه محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha