سپاه ۵۸۰ سری جهیزیه در کرمان توزیع کرد

کرمان - ایرنا - آیین رزمایش توزیع ۵۸۰ سری جهیزیه توسط سپاه ثارالله استان کرمان با حضور جمعی از فرماندهای لشکری، کشوری و مسئولان امروز(سه شنبه) در محل مصلای امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، ۵۸۰ سری جهیزیه اهدایی مقام معظم رهبری به زوجین استان کرمان با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بسیج مستضعفین و قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران به منظور تسهیل در ازدواج آسان بین زوج های نیازمند توزیع شد.

ازدواج آسان بسیاری از مشکلات جامعه را حل می کند

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این آیین گفت: ترویج ازدواج آسان از کارهایی است که سپاه پاسداران از روز اول در آن نقش آفرینی کرده و در سراسر کشور کارهای خیلی خوبی انجام شده است.

سپاه ۵۸۰ سری جهیزیه در کرمان توزیع کرد

سیدضیاءالدین حزنی افزود: تاکنون چهار هزار و ۸۶۴ جهیزیه در استان کرمان توزیع و ۵۸۰ جهیزیه امروز از طرف کمیته امداد تهیه شده است.

وی تاکید کرد: حل مشکل ازدواج برای کسانی که زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی هستند، یک پیروزی محسوب می شود و باید ازدواج آسان در سطح کشور راه اندازی شود.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ازدواج آسان جلو بسیاری از مشکلات جامعه را می گیرد، هر چند روز اول همه بحث ازدواج آسان را ناشدنی می دانستند اما الان در هر توزیع مرحله چند هزار قلم جهیزیه با همکاری نهادها انجام می شود.

سردار حزنی خاطرنشان کرد: جهیزیه ها در کارخانه های داخلی تهیه می شود که در حال تعطیلی بودند و بحث رونق تولید کالای ایرانی و اشتغال با جهیزیه ایرانی نیز محقق می شود.

ساخت ۸۴۰ واحد مسکونی برای محرومان کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز گفت: حدود ۲ هفته قبل با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین ۲۸۰ سری جهیزیه توزیع شد و امروز نیز ۵۸۰ جهیزیه توزیع می شود؛ در هفته بسیج و هفته مقاومت نیز توزیع جهیزیه را خواهیم داشت.

سردار محمد علی نظری اظهار داشت: در بحث تنش آبی در روستاهای فاقد آب کارهای بزرگی انجام گرفته، در بیش از ۵۲۰ روستا در قالب قرارگاه مرد میدان و با کمک خیران و نیروهای جهادی کار آبرسانی انجام و حدود ۲۰۰ هزار نفر از آب شرب سالم برخورردار شده اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر آبرسانی به ۶۶۹ روستا توسط قرارگاه امام حسین مجتبی(ع) در دستور کار قرار گرفته که تا پایان سال ۱۴۰۳ همه این روستاها آبرسانی می شوند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: بحث بهداشت و سلامتی، بازسازی و ایجاد مدارس، ساخت راه های روستایی، آب کشاورزی، احداث مساجد و خانه عالم نیز به دنباله روی از شهدای عزیز به ویژه حاج قاسم سلیمانی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در بحث ساخت مسکن نیز با همکاری کمیته امداد ساخت ۸۴۰ واحد مسکونی را شروع کردیم که ۱۱۰ مسکن به افتتاح رسیده و مابقی تا سال آینده تحویل مردم می شود.

سردار نظری تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی روحیه مردم‌یاری و مردم‌داری داشت.

توزیع ۲ هزار و ۵۵۳ سری جهیزیه در سال جاری

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان نیز گفت: توزیع ۵۸۰ سری جهیزیه امروز با هم افزایی با سپاه پاسداران انجام می شود؛ کمیته امداد در سال جاری بیش از ۲ هزار و ۵۵۳ سری جهیزیه را توزیع کرده، سال گذشته نیز بیش از چهار هزار و ۶۰۰ سری جهیزیه و ۶ هزار و ۲۰۰ سری لوازم خانگی بین افراد واجد شرایط و خانواده های محروم توزیع شد.

به گفته ناصر عسگری نژاد بر اساس توافقنامه با قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران احداث ۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی نیز در سطح استان در دستور کار قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha