هشدار سطح زرد هواشناسی کرمانشاه نسبت به ورود سامانه بارشی

کرمانشاه - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش باران و رعد و برق طی روزهای آینده هشدار سطح زرد صادر کرد.

رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، سامانه ای ناپایدار به تناوب از امروز تا جمعه، جو استان را تحت تاثیر قرار داده، در بعضی ساعات سبب رعدوبرق و بارش هایی در سطح استان می گردد.

سعید قاسمی با بیان اینکه بارش های این سامانه در روز پنجشنبه از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود افزود: منطقه اثر این سامانه کل استان به ویژه نیمه شرقی و نواحی شمالی خواهد بود.

وی نسبت به لغزندگی جاده ها، کندی در تردد وسائط نقلیه و احتمال آبگرفتگی معابر هشدار داد و یادآور شد: در این شرایط احتیاط در رانندگی و فعالیت های کوهنوردی، پاکسازی کانال ها و آبراهه ها، جمع آوری ادوات و محصولات حساس به بارش، عدم برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، هشدار به موقع از طریق رسانه های محلی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می شود.

رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: دمای روزانه هوا نیز از امروز (سه‌شنبه) تا اوایل هفته آینده بتدریج کاهش خواهد یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه نیز با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی در خصوص احتمال فعالیت سامانه طی روزهای ۹ تا ۱۲ آبان ماه در استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر هشدار زرد سازمان هواشناسی در مورد مخاطره بارش باران و احتمال رعد و برق در نقاط مختلفی از استان به ویژه نیمه شرقی و نواحی شمال صادر شده و در همین راستا نیز هشدارهای لازم به دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران ابلاغ شده است.

به گزارش ایرنا، هشدارهای هواشناسی دارای سه سطح زرد ، نارنجی و قرمز است، زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند، این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند و از سوی دیگر مسوولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha