گرد و غبار قصرشیرین را فراگرفت

قصرشیرین- ایرنا- رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: ورود سامانه ناپایدار از ساعاتی قبل به جو قصرشیرین در غرب کرمانشاه باعث گرد و غبار و کاهش دید افقی این شهرستان مرزی طی ظهر امروز سه‌شنبه به میزان سه هزار متر شد.

«امیرپرویز نجفی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دید افقی لحظه‌ای ناشی از ورود گرد و غبار هم اکنون در شهرستان مرزی قصرشیرین هفت هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

وی اظهار کرد: هم اکنون باد با سرعت۱۲ متر بر ثانیه معادل ۴۳ کیلومتر بر ساعت این شهرستان مرزی را در نوردیده و هر لحظه شاهد افزایش میزان سرعت وزش باد لحظه‌ای در آسمان این منطقه هستیم.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین، دمای فعلی هوای این شهرستان مرزی را ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا را ۳۰ درصد اعلام کرد.

وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه ناپایدار تا اواخر هفته جاری بر جو این منطقه حاکم است و باعث وزش باد، باران پراکنده و گرد و غبار می شود.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین در ادامه گفت: از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین ۵۹ روز درگیر غبار بوده که شامل هفت روز در فروردین، ۱۰ روز اردیبهشت ماه، ۱۰ خرداد، ۵ روز تیر، هشت مرداد، شهریور ۹، مهرماه هشت و آبان ماه نیز ۲ روز است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال زراعی جاری در قصرشیرین ۳۷۹ میلیمتر و از ابتدای سال آبی (فروردین ماه امسال تاکنون) ۱۷۹ میلیمتر باران در این شهرستان باریده است.

طبق توصیه های کارشناسان‌ بهداشت، شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی به دلیل آلودگی هوا از ورود به فضاهای باز خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha