۹ آبان ۱۴۰۲، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85276096
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۷ خانواده مشمول قانون جوانی جمعیت در اسلامشهر زمین رایگان گرفتند

اسلامشهر - ایرنا - آیین اعطای قرار داد واگذاری زمین رایگان به ۲۷ خانواده مشمول قانون جوانی جمعیت، با حضور فرماندار اسلامشهر، امام ‌جمعه چهاردانگه و مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، حسین حبیبی عصر روز دوشنبه در این آیین اظهار داشت: این زمین ها با پیگیری های مستمر استانداری و فرمانداری توسط اداره کل راه و شهرسازی جنوب غرب استان تهران برای واگذاری به خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر تامین شده است.

وی با بیان اینکه پس از ثبت نام‌متقاضیان جهت دریافت زمین رایگان بر اساس قانون جوانی جمعیت و بررسی های صورت گرفته ۱۵۳ خانواده در شهرستان مشمول این قانون شدند، افزود: پیگیری ها برای آماده سازی و اهدای زمین های مربوط به این خانواده ها نیز در حال انجام است.

این مسئول با اشاره به تاکیدات مقام‌معظم رهبری درخصوص ضرورت توجه خانواده ها به اصل فرزند آوری و جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: با تدابیر و رهنمودهای معظم له، سالمندی جمعیت به عنوان معضلی که در آینده گریبانگیر کشورمان خواهد شد مورد توجه جدی قرار گرفته است.

حبیبی ادامه داد: امیدواریم با اجرای طرح ها و اقدامات تشویقی همچون واگذاری زمین رایگان و سایر اقدامات فرهنگی و تبلیغی شاهد تحقق اهداف قانون جوانی جمعیت باشیم.

در ادامه این‌مراسم حجت الاسلام سالار سنجری امام جمعه چهاردانگه و زهره جعفری مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری تهران نیز در خصوص جوانی جمعیت و خانواده مسائلی را بیان کردند.

به گزارش ایرنا، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مشتمل بر ۷۳ ماده و ۸۱ تبصره در جلسه مورخ بیست و چهارم مهر ماه یکهزارو چهارصد کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی طبق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی تصویب شد و پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت هفت سال در تاریخ ۱۴۰۰/۸/۱۰ به تأیید شورای نگهبان رسید و دراین قانون وظایف دستگاه های مرتبط اعلام و همچنین به مشوق های جمعیتی نیز پرداخته شده است.

زمین ها در قالب طرح جوانی جمیعت به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و والدین دارای سه فرزند یا بیشتر که یک فرزندشان پس از تاریخ ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ به دنیا آمده است، مشمول این طرح هستند.

شهرستان اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب استان تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha