صندوق حمایت از منابع طبیعی سمنان رتبه چهارم کشور را در میزان سرمایه دارد

سمنان- ایرنا- نماینده دولت در صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان سمنان گفت: این صندوق در شاخص میزان سرمایه، رتبه چهارم کشوری را داراست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا صابریان روز سه شنبه در نشست صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان سمنان اظهار داشت: این صندوق در بدو تاسیس با ۱۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال سرمایه کار خود را آغاز کرد که پس از سه دوره افزایش، سرمایه آن به ۴۸ میلیارد ریال رسید و از لحاظ میزان سرمایه، چهارمین سرمایه در کشور محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: هدف از تشکیل صندوق حمایت سرمایه و تقویت حجم و کیفیت سرمایه گذاری، تجمیع به منظور ارتقاء و افزایش بهره وری و حمایت از تولیدکنندگان منابع طبیعی استان سمنان در قالب پرداخت تسهیلات و ارائه خدمات است.

صابریان گفت: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان سمنان به عنوان ششمین صندوق از صندوقهای ۱۳ گانه در مهرماه سال ۱۳۹۶ ثبت و شروع به کار کرد. تاکنون ۲۷ قرارداد بین شرکتهای فراگیر با اداره کل منابع طبیعی و ادارات شهرستانها منعقد شده که ارزش آن ۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

صندوق حمایت از منابع طبیعی سمنان رتبه چهارم کشور را در میزان سرمایه دارد

وی بیان کرد: تعداد سهامداران عضو صندوق ۱۳ عضو است که هشت عضو آن شرکتهای فراگیر شهرستانهای سمنان و چهار عضو شرکت تعاونی های فعال در سطح استان در بخش غیردولتی با سرمایه ۲۶ میلیارد و ۷۹۷ میلیون ریال و سهم ۵۵.۸ درصد در صندوق و در مجموع یکهزار و ۳۳۰ عضو را تحت پوشش خود دارند و یک عضو شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی در بخش دولتی با سرمایه ۲۱ میلیارد و ۲۰۳ میلیون ریال و سهم ۴۴.۲ درصدی در صندوق عضویت دارند.

نماینده دولت در صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان سمنان اضافه کرد: تعداد تسهیلات پرداختی از زمان تاسیس تا کنون ۸۰ فقره به ارزش ۱۳۳ میلیارد و ۲۱ میلیون ریال است که شامل ۶۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۱۰۶ میلیارد و ۲۱ میلیون ریال و ۲۰ فقره تسهیلات ضروری به ارزش ۲۷ میلیارد ریال است.

از ۹ و هفت دهم میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابانی و خشک، ۳۸ و نیم درصد را مراتع، ۲ درصد را اراضی کشاورزی و سه و ۶ دهم درصد را نیز جنگل تشکیل می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha