۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۳۲
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85276662
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار مسلمانان آمریکا به بایدن:در غزه آتش‌بس نشود، رای نمی‌دهیم

تهران-ایرنا- مسلمانان آمریکا و برخی از فعالان دموکرات این کشور به "جو بایدن" رئیس جمهوری ایالات متحده هشدار دادند که اگر اقدامات فوری برای تضمین آتش بس در غزه بکار نبندد،  میلیون‌ها رای‌دهنده مسلمان را بسیج خواهند کرد تا مانع کمک‌ها و حمایت‌های آنها از او در انتخابات سال ۲۰۲۴ شوند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: شورای ملی دموکراتیک مسلمانان در آمریکا که شامل رهبران حزب دموکرات از ایالت های تاثیرگذار در انتخابات از جمله میشیگان، اوهایو، پنسیلوانیا است، از بایدن خواستند از نفوذ خود بر رژیم صهیونیستی برای میانجی گری جهت برقراری آتش بس تا ساعت پنج بعد از ظهر امروز (به وقت آمریکا) استفاده کند.

رهبران مسلمان در نامه ای سرگشاده تحت عنوان «ضرب الاجل آتش بس ۲۰۲۳» وعده دادند رای دهندگان مسلمان را برای خودداری از «تایید، حمایت یا رای به هر نامزدی که حملات تهاجمی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را تایید می کند»، بسیج کنند.

این شورا خطاب به بایدن نوشت: حمایت بدون قید و شرط دولت شما، تامین شرم آور منابع مالی و مهمات، نقش بسیار مهمی در تکرار خشونتی دارد که باعث کشتار غیرنظامیان شده و اعتماد رای دهندگان به دولت شما را از بین برده است.

کیت الیسون عضو پیشین مجلس نمایندگان آمریکا، دادستان مینه سوتا و اولین مسلمان منتخب در کنگره آمریکا و اندری کارسون عضو دیگر مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت ایندیانا از بنیانگذاران این شورا و رئیس آن هستند.

رویترز نوشت: این نامه تازه ترین نشانه از خشم و ناامیدی فزاینده جوامع عرب زبان و مسلمان آمریکا از شکست بایدن در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی در غزه است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفت با آتش بس در غزه موافق نیست. جان کربی سخنگوی امنیت ملی آمریکا نیز در تایید این اظهارات مدعی شد که حماس تنها کسی است که اکنون از چنین آتش بسی منفعت خواهد برد.

رشیده طلیب نماینده فلسطینی کنگره آمریکا از ایالت مینه سوتا نیز روز دوشنبه با انشار ویدئویی ۹۰ ثانیه ای در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) حمایت بایدن را «کارزار نسل کشی فلسطینی ها توسط اسرائیل» خواند و محکوم کرد و گفت: «در انتخابات ۲۰۲۴ روی آرای ما حساب نکنید».

باسیم الکارا (Basim Elkarra) مدیر اجرایی شورای روابط اسلام و آمریکا (CAIR) در «ساکرامانتا ولی» نیز تایید کرده که رای مسلمانان برای بایدن درانتخابات ۲۰۲۴ مهم خواهد بود.

مقامات کمپین انتخاباتی بایدن هنوز در این زمینه اظهارنظر نکرده اند.

رویترز به نقل از یک مقام کاخ سفید نوشت: رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه گذشته میزبان تعدادی از رهبران مسلمان بود و مقامات دولتی این کشور به دیدار با اعضای جامعه مسلمانان و اعراب که نگران مدیریت این بحران از سوی بایدن هستند، ادامه خواهند داد.

جیلانی حسین (Jaylani Hussein) مدیر اجرایی شورای روابط اسلام و آمریکا در مینه سوتا، نیز اظهار داشت که رهبران مسلمان این کشور در سایر ایالت هایی که در انتخاب دوباره بایدن در سال ۲۰۲۴ حیاتی هستند، خواسته های مشابهی را مطرح خواهند کرد.

وی گفت انتظار داریم که این هفته در ویسکانسین و اوهایو و برخی دیگر از ایالت های آمریکا این درخواست تکرار شود.

به گفته او، حدود ۷۰ درصد از آمریکایی ها در انتخابات سال ۲۰۲۰ به بایدن رای دادند.

احمدتکلی اوغلو (Ahmet Tekelioglu) مدیر اجرایی شورای روابط اسلام و آمریکا در فیلادلفیا گفت مسلمانان ایالات متحده در ایالت متبوعش خواستار آتش بس فوری در غزه هستند اما از طرح های آنها برای تعیین ضرب الاجل مطمئن نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha