نیوزویک: حمله آمریکا به یمن، ‌میخ دیگری بر تابوت کمپین انتخاباتی بایدن

تهران-ایرنا- نشریه نیوزویک نوشت: حملات هوایی در یمن که به دستور جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا انجام شد، بیش از پیش رای‌دهندگان عرب و مسلمان را از بایدن دور کرده و بسیاری از فعالان و گروه‌های مسلمان حامی فلسطین در آمریکا تاکید کرده‌اند بایدن گزینه مورد نظر آن‌ها برای انتخابات ۲۰۲۴ نخواهد بود.  

به گزارش ایرنا، ‌ ‌نیوزویک با برخی از فعالان و روسای گروه های مردمی مسلمان و عرب آمریکایی تماس گرفته و نظر آنان را در رابطه با حمایت بایدن از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و حمله به یمن و تاثیر آن بر روی رای‌دهندگان در انتخابات ۲۰۲۴ جویا شده است:
ادوارد احمد میچل، معاون مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) در رابطه با این حملات گفت که این گروه حامی حقوق مدنی از حملات هوایی "غیرقانونی" آمریکا در یمن "عمیقاً آشفته" شده است. وی ریشه بحران در منطقه را جلوگیری از نسل‌کشی فلسطینیان در غزه دانسته و بمباران یمن با دستور بایدن بدون تایید کنگره را عاملی برای تشدید بحران در منطقه عنوان کرد. عضو اجرایی شورای روابط آمریکایی-اسلامی افزود: "از دیدگاه ما، این حمله که بدون تایید کنگره انجام شده، ‌غیرقانونی و خطرناک بوده و در نهایت نه تنها صلح را به ارمغان نمی‌آورد، بلکه خطر بروز جنگ را تشدید می‌کند. "
گفتنی است ائتلافی از آمریکایی‌های مسلمان در ایالت‌های چرخشی هشتگ "بایدن را رها کنید" (AbandonBiden#) را آغاز کره و از رای‌دهندگان خواسته‌اند که به دلیل واکنش ضعیف رییس‌جمهوری به جنگ غزه و عدم حمایت او از جان غیرنظامیان فلسطینی، در انتخابات ۲۰۲۴ به او رای ندهند. دکتر حسن عبدالسلام از فعالان این کمپین در رابطه با حمله آمریکا به یمن تصریح کرد:"‌وضعیت در یمن ثابت کرد که این گروه در پیش بینی فاجعه‌ای که رئیس‌جمهوری در قبال غزه در پیش گرفته، ‌دقیق بوده است. ایالات متحده نمی‌تواند به سادگی از زور استفاده کند. فلسطین مهمترین مسئله سیاست خارجی برای مسلمانان آمریکایی و مسلمانان در سراسر جهان است. "

وائل الزیات، مدیر عامل (Emgage)، یک سازمان غیرانتفاعی که با هدف آموزش و همسویی رای‌دهندگان مسلمان آمریکایی تشکیل شده، با اشاره به جایگاه آسیب دیده بایدن در میان رای‌دهندگان عرب و مسلمان به دلیل حمایت بی قید و شرط او از نتانیاهو و رژیم صهیونیستی تاکید کرد که رای‌دهندگان مسلمان و عرب از این وضعیت به شدت ناراضی و ناامید هستند و بسیاری از آنها از هم اکنون می گویند به بایدن رای نخواهند داد. وی گفت با این حال ترامپ هم با توجه به سیاست‌های نژادپرستانه اش نسبت به مسلمانان و اعراب گزینه این گروه از رای دهندگان در انتخابات ۲۰۲۴ نخواهد بود.

عابد ایوب، مدیر اجرایی کمیته ملی ضد تبعیض آمریکا-عربی (ADC) نیز با اشاره به رویکرد ضعیف بایدن در جنگ غزه تاکید کرد که نگرانی واقعی رای دهندگان عرب و مسلمان آمریکایی در باره ورود بیشتر و مستقیم ایالات متحده به یک جنگ دیگر در منطقه است. وی در پاسخ به این سوال که گزینه ترجیحی عرب‌ها و مسلمان آمریکایی‌ بعد از بایدن چه کسی خواهد بود گفت: "شاید یک نامزد حزب ثالث باشد و این یک شوک بزرگ در نوامبر امسال را رقم خواهد زد. "

این مقاله افزود: یک نظرسنجی در اوایل نوامبر ۲۰۲۳ توسط گروه (Emgage)‌ منتشر شد که نشان می‌دهد فقط ۵.۲ درصد از آمریکایی‌های مسلمان در آریزونا، میشیگان، ویسکانسین، مینه سوتا، ویرجینیا، پنسیلوانیا، فلوریدا، اوهایو، تگزاس و کارولینای شمالی در انتخابات سال ۲۰۲۴ به بایدن رای می‌دهند. این در حالی است که بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط شرکت نظرسنجی (Change Research) که به نمایندگی از (Emgage) و انجمن غیرانتفاعی مسلمانان آمریکایی، شورای روابط عمومی مسلمانان (MPAC) انجام شده بود ۸۶ درصد از مسلمانان آمریکایی در سال ۲۰۲۰ به بایدن رای داده بودند.

طبق این گزارش دکتر جیل اشتاین، نامزد حزب سبز در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نیز با اشاره به حملات آمریکا به یمن هشدار داد که ایالات متحده در معرض خطر تشدید تنش ها در منطقه قرار گرفته است. وی گفت: جو بایدن با آغاز عملیات نظامی تهاجمی بدون تأیید کنگره، هم قانون اساسی و هم قانون اختیارات جنگی را نقض کرده است.

این نامزد حزب سبز در واکنش به انتقاد جامعه مسلمان آمریکا از رویکردهای جنگ طلبانه بایدن گفت:"‌تنها مسلمانان آمریکایی نیستند که از این موضوع وحشت دارند. جوانان و بسیاری از جوامع رنگین پوست نیز همینطور هستند. در واقع، اکثریت قاطع رای‌دهندگان ایالات متحده خواهان آتش‌بس و پایان دادن به نسل‌کشی در غزه هستند. اما کنگره و کاخ سفید به جای مردم به دستورات آیپک [کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل] و سودجویان جنگ عمل می‌کند."

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha