۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۴۲
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85276736
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویکرد دولت سیزدهم سپردن امور کشور به مردم است

کرج - ایرنا - معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی گفت: رویکرد دولت سیزدهم سپردن امور کشور به مردم و به صحنه آوردن آنان در زمینه های مختلف است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمد عباسی" روز سه شنبه در آیین رونمایی از سامانه سخا( سامانه خیر و احسان ) استان البرز افزود: امروز یکی از بسترهای مهم مشارکت مردمی حضور خیرین در زمینه های مختلف از جمله حمایت از نیازمندان است.
وی بیان کرد: در دولت سیزدهم و به ویژه در برنامه های تحولی آن حمایت از محرومان به صورت ویژه مورد توجه است.
عباسی تاکید کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون گام های موثری در حوزه احسان و نیکوکاری برداشته شده و باید ابتکارات بیشتری در این زمینه داشت.
معاون وزیر کشور بیان کرد: سامانه خیر و احسان در شورای اجتماعی مصوب شده بنابراین وزارت کشور در این زمینه همراهی لازم را خواهد داشت.
وی یادآورشد: باید با هم افزایی هرچه بیشتر در جهت حل مشگلات اجتماعی پیش رفت و از تمام ظرفیت های در این زمینه بهره برد.

رویکرد دولت سیزدهم سپردن امور کشور به مردم است

" سید مرتضی بختیاری" رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور نیز در مراسم رونمایی از سامانه سخا البرز با محکوم کردن جنایات اسراییل غاصب در غزه اضافه کرد: این نوع کودک کشی و انسان کشی در هیچ دوره ای از تاریخ سابقه نداشته و حتی نازی‌ها هم چنین جنایتی در حق بشریت نکرده‌اند.

وی گفت: به طور قطع این جنایات بدون حمایت‌های آمریکا، انگلیس و سایر سلطه گران شدنی نیست.

بختیاری در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: سامانه سخا ظرفیتی است که نیازمندان می‌توانند با حفظ کامل شان و عزت نفس، اطلاعات خود را در آن وارد کرده و از حمایت های خیرین برخوردار شوند.

وی گفت: البرز یکی از استانهایی است که بیشترین تعداد خیرین را دارد و همین باعث شده این سامانه در این استان رونمایی شود.

بختیاری بیان کرد: خیران البرزی نه تنها در این استان بلکه در دور افتاده ترین روستاهای خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان به نیازمندان کمک می کنند.

وی گفت: هدف اصلی ما این است که سامانه سخا توسط خیرین اداره شود و بدون شک اگر این فضا را در اختیار مردم قرار دهیم و رفع فقر به شکل مردمی بگیرد، روزی می رسد که فقر مطلق در کشور از بین می رود.

استاندار البرز نیز گفت: سامانه ملی سخا (سامانه خیر و احسان ) در البرز به صورت پایلوت کشوری اجرایی می شود.

رویکرد دولت سیزدهم سپردن امور کشور به مردم است

" مجتبی عبداللهی " افزود: البرز دارای ویژگی های فراوانی است که حضور پررنگ خیرین این استان در نقاط مختلف کشور از جمله این ظرفیت ها است.

وی ادامه داد: رشد روز افزون مهاجرت در البرز که بخش بزرگی از آنها را افراد کم برخوردار جامعه تشکیل می دهد، نیازمند توجه ویژه نهادهای حمایتی و خیرین به شکل ساختاریافته و هوشمند هستیم.

عبداللهی گفت: اهمیت این سامانه فراوان است و ساماندهی خیر و نیکوکاری و عدالت در رسیدگی به نیازمندان ضرورت دارد.

وی افزود: در راستای مردمی سازی فعالیت ها طبق تاکیدات رئیس جمهور محترم این سامانه اثربخش خواهد بود.

استاندار البرز گفت: بر این باور هستیم که این سامانه به نحو مطلوب در استان اجرایی می شود و با توجه به توانمندی ها و خیرین بزرگی که در استان وجود دارد بیش از گذشته به نیازمندان توجه می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha