موکب‌داران استان مرکزی در اربعین حسینی خوش درخشیدند

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: موکب‌داران استان با خدمت‌رسانی عاشقانه به زائران حسینی در خاک عراق، مرز مهران و داخل استان در پیاده‌روی اربعین امسال خوش درخشیدند.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر سه شنبه در آیین تجلیل از موکب‌داران استان مرکزی، افزود: ۸۳ موکب استان مرکزی در عراق، مهران و نقاط مختلف استان در اربعین امسال به صورت خودجوش به زائران حسینی خدمات‌رسانی کردند که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: موکب‌داران استان مرکزی در ایام اربعین سنگ تمام گذاشتند و ظرفیت موکب‌ها نشان داد در شرایط مختلف می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

امام جمعه اراک اظهار کرد: فعالیت موکب‌داران یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی است که فضای خاصی در راهپیمایی اربعین حسینی ایجاد کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: در آیین اربعین حسینی شیعه و سنی، عرب و عجم و کرد و فارس حضور پیدا کردند و بار دیگر وفاداری خود را به سرور و سالار شهیدان نشان دادند.

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان در اربعین حسینی به دنیا ثابت کردند که قدرت اصلی آنها تفنگ و اسلحه نیست، بلکه قدرت واقعی آنها ایمان، ولایت پذیری و عشق به محمد و آل محمد (ص) است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه سخنان خود به شرایط غزه اشاره کرد و گفت: جنایتکاران رو سیاه سعی دارند منکر ظلم و بیدادهای خود شوند اما وجدان‌های زنده دنیا نمی توانند این جنایت‌ها را انکار کند.

موکب‌داران استان مرکزی در اربعین حسینی خوش درخشیدند

پشتیبانی صهیونیسم مسیحی از صهیونیسم یهودی

استاندار مرکزی نیز در این آیین گفت: امروز صهیونیسم مسیحی پشت سر صهیونسیم یهودی تمام توان خود را به میدان آورده و برای یک رویارویی عالم‌گیر و جنگ آخر الزمانی ورود کرده است که آرزو می‌کنیم این توطئه آنها خنثی و جبهه اسلام پیروز میدان باشد.

فرزاد مخلص‌الائمه افزود: مشهورترین فرقه نوظهور مسیحیت که ریشه در کشور آلمان دارد و آمریکا را هم در برگرفته پروتستان‌ها هستند و بر ۲ موضوع حمایت و پشتیبانی از قوم بنی اسرائیل و ثبت نام ۸۰ میلیون آمریکایی برای شرکت در جنگ آخر الزمان در مکانی در نزدیکی حیفا تاکید دارد.

وی تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد جمعیت آمریکا پایبند فرقه پروتستان هستند و بسیاری از مسئولان عالی رتبه آمریکایی، وزرا و فرماندهان نیروهای مسلح جزو گروه‌های معتقد به این جریان هستند که تحت عنوان صهیونیسم مسیحی از آن نام برده می‌شود و برای نبرد مقدس سال‌هاست که آماده هستند و مطابق آموزه‌های خود در انتظار ظهور مسیح هستند و همچنان مطابق آموزه‌های باطل خود در تقابل و جنگ با این جریان از بین می‌رود و زمینه برای ظهور منجی محیا می‌شود و در تقابل نهایی و کوبنده و ویرانگر بین جبهه حق و باطل نیز جبهه باطل نابود خواهد شد.

مخلص الائمه ادامه داد: در شرایطی که در انگاره‌های آخرالزمانی قرار داریم و آمریکا با تمام وجود وارد صحنه شده، بیش از هر زمان به آموزه‌های حسینی نیاز است. تقابل بین حق و باطل از ابتدای خلقت آدم تا ظهور اسلام و قیام حسینی در کربلا وجود داشته است که یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین حلقه‌های بین حق و باطل است که و همچنان نیز ادامه دارد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه هر چه زمان به جلوتر پیش می‌رود ویژگی برجسته تقابل حق و باطل شفاف‌تر می‌شود، اظهار کرد: رویدادهایی که در اربعین سال‌های اخیر مشاهده می‌شود بسیار بی‌نظیر و متفاوت با سال‌های گذشته است و نشان می‌دهد شفافیت مضاعفی شکل گرفته و امروز در اوج شفافیت در منطقه کوچکی به نام غزه این نبرد ویژه آشکار شده که امید است جزو حلقه نهایی و نبرد کوبنده باشد و شاهد نابودی اسرائیل و پشتیبان جبهه باطل باشیم.

مخلص‌الائمه بیان کرد: ستاد اربعین کشور نسبت به سال گذشته با کمک خادمان خود کار ویژه‌ای انجام داد و جمعیت بسیاری از مردم را پذیرا شدند و به نوعی رزمایش ویژه‌ای توسط مردم و مسئولان شکل گرفت که به نوبه خود بی‌نظیر بود.

وی اظهار کرد: موکب‌داری برای امام حسین (ع) قرارگاه فرهنگی و اجتماعی و یکی از جلوه‌های باشکوه مدیریت مردمی و اوج مودت و محبت به اهل بیت علیهم السلام و امام حسین (ع) است.

استاندار مرکزی بیان کرد: وظیفه دولت‌حمایت از رزمایش عظیم اربعین حسینی به ویژه در تامین زیرساخت است و اینکه برخی افراد بی‌اطلاع و غافل می‌گویند که راضی نیستیم دولت در ایام اربعین به زائران خدمت رسانی داشته باشد؛ قابل قبول نیست و یک حرف مضحک است.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی و مسئولان همانطور که در ایام نوروز و تابستان وظیفه خدمت رسانی به مسافران را دارند و شبانه روزی باید نسبت به این مهم اقدام کنند، در ایام اربعین حسینی نیز باید این خدمت رسانی به زایران انجام شود.

۸۳ موکب استان مرکزی در ایام اربعین امسال به زائران حسینی خدمات‌رسانی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha